Strandturer i Bodø og Salten

Enkelte ganger kan det jo faktisk være pent vær om sommeren, da kan man legge turen til noen av de mange flotte strendene vi har spredt rundtomkring Bodø og resten av Salten distriktet. Her finner du ett brukbart utvalg av strender både nært of fjernt fra Bodø. Blant de strendene man finner nærmest Bodø sentrum har man populære Ausvika, drar man litt lengre ut og går ett stykke finner man Auvika. Kjerringøya har også mye fint å by på når det kommer til strender, som for eksempel Korsviksanden og Ospvika, samt mange vakre mindre strender spredt langs veien. Tar man turen sørover til Gildeskål har man Langsand og Storvika feks, god plass å boltre seg på der

Enkelte ganger kan det jo faktisk være pent vær om sommeren, da kan man legge turen til noen av de mange flotte strendene vi har spredt rundtomkring Bodø og resten av Salten distriktet. Her finner du ett brukbart utvalg av strender både nært of fjernt fra Bodø. Blant de strendene man finner nærmest Bodø sentrum har man populære Ausvika, drar man litt lengre ut og går ett stykke finner man Auvika. Kjerringøya har også mye fint å by på når det kommer til strender, som for eksempel Korsviksanden og Ospvika, samt mange mindre spredt langs veien. Tar man turen sørover til Gildeskål har man Langsand og flotte Storvika feks

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika, som tar ca 30 min

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet

Strandtur til Ausvika

Strandtur til Ausvika i Bodø

Denne stranda ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden av veien

Storvika strand i Gildeskål

Strandtur til Storvika i Gildeskål

Denne turen går til Storvika i Gildeskål kommune. Dette er ei stor og fin strand med god plass og en flott sandbunn som strekker seg langt utover havet

Langsand på Sandhornøya

Langsand strand på Sandhornøya

Turen går til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål. Her finner du Langsand, ei lang brei strand som ligger i fine naturomgivelser under ett fjell

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Share on facebook
Share on email

Skogstur på Skaug i Bodø

Skogstur til Forsan på Skaug

Denne turen starter på den store parkeringsplassen litt nedenfor grendehuset på Skaug. Herfra følger man stien igjennom skog og berg fram til Forsan

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 meter over havet

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet