Nattmålstuva via Evjenrunden

Denne turløypa heter Evjenrunden og har Nattmålstuva som høydepunktet på ruta, herfra får man flott utsikt mot Børvasstindene og Sundstraumen. Total distanse på turen ender opp på rundt 7.9 kilometer, noe som tar ca 2 timer med normalt turtempo og ett par små pauser underveis. Det er ett par kryss her og der, så det kan lønne seg å ta en titt på kartet, løypevideoen, og bildene for å bli kjent med ruta på forhånd. Ett par steinkast unna vanntårnet deler stien seg, dette er første kryss og man tar til høyre her. Videre er det bare å følge skilitinga det står Evjen på, det er og merket med blått her og der. Når man har passert havet og kommet til grusveien på Evjen tar man første avkjørsel til venstre og følger veien videre, etterhvert går det over til traktorvei og stien som går opp til Nattmålstuva. Videre går stien ett godt stykke på vei mot start igjen før man kommer til asfaltveien. Kryss veien og gå litt tilbake i retning Evjen for å komme inn på stien i skogen igjen. Gå forbi forbi første avkjørsel på skogsvien etter asfaltveien og følg stien videre til du kommer til krysset med skiltene du passerte tidligere på turen, deretter er det bare å gå samme vei som du kom tilbake til startpunktet. Eventuelt kan du bare følge asfaltveien

Denne turløypa heter Evjenrunden og har Nattmålstuva som høydepunktet på ruta, herfra får man flott utsikt mot Børvasstindene og Sundstraumen. Total distanse på turen ender opp på rundt 7.9 kilometer, noe som tar ca 2 timer med normalt turtempo og ett par små pauser underveis. Det er ett par kryss her og der, så det kan lønne seg å ta en titt på kartet, løypevideoen, og bildene for å bli kjent med ruta på forhånd. Ett par steinkast unna vanntårnet deler stien seg, dette er første kryss og man tar til høyre her. Videre er det bare å følge skilitinga det står Evjen på, det er og merket med blått her og der. Når man har passert havet og kommet til grusveien på Evjen tar man veien til venstre ved snuplassen og følger den videre, etterhvert går det over til traktorvei og stien som går opp til Nattmålstuva. Videre går stien ett godt stykke på vei mot start igjen før man kommer til asfaltveien. Kryss veien og gå litt tilbake i retning Evjen for å komme inn på stien i skogen igjen. Gå forbi forbi første avkjørsel på skogsvien etter asfaltveien og følg stien videre til du kommer til krysset med skiltene du passerte tidligere på turen, deretter er det bare å gå samme vei som du kom tilbake til startpunktet. Eventuelt kan du bare følge asfaltveien

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Nattmålstuva via Evjenrunden

Slik ser parkeringsplassen og startpunktet ved vanntårnet på Evjen ut. Her kan man enten parkere ved vanntårnet, eller på andre siden av veien

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Storskogvatnet i Rago nasjonalpark

Denne skogsturen går opp til Storskogvatnet i Rago nasjonalpark i Sørfold. Fra start til fossen ved vatnet tar det ca 2 timer med roligt tempo

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Kobbvatnet i Sørfold

Padletur rundt Kobbvatnet

Padleturen starter ved Kobbvatnet Camping i Sørfold og går langs land rundt hele Kobbvatnet. Total lengde på denne turen er omtrent 10 km

Mjønesfjellet i Bodø

Fjelltur til Mjønesfjellet i Bodø

Turen til Mjønesfjellet starter på parkeringa i skogen til venstre ved Vatnveiens ende. Herfra til toppen av fjellet er det ca 5.58 kilometer å gå

Heggmokulpen i Bodø

Rusletur til Heggmokulpen i Bodø

Skogsturen til Heggmokulpen starter på den store parkeringa til høyre etter kraftstasjonen. Ett grønt turskilt viser hvor turløypa starter

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne turen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger bilveien til man tar av inn i skogen like etter brua

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika