Fjelltur opp til Blombakkfjellet

Dennefjell turen starter på parkeringsplassen i enden av Vatnveien. Herfra går man først asfaltveien bak bommen opp til Heggmovatnet, over demninga og videre oppover bergene til Blombakkfjellet som ligger snaue 552 meter over havet. Etter den første stigninga etter demninga kan man legge seg ut til høyre for en litt brattere men kortere vei opp, eller så kan man gå mot venstre for en jevnere lettere oppstigning til toppen. Fra parkeringa opp til toppen er det omtrent 4 kilometer, noe som tar rundt 1.5 timer med rolig tempo og noen korte hvilepauser underveis. Flott utsikt fra toppen mot Heggmovatnet og fjellene i området

Dennefjell turen starter på parkeringsplassen i enden av Vatnveien. Herfra går man først asfaltveien bak bommen opp til Heggmovatnet, over demninga og videre oppover bergene til Blombakkfjellet som ligger snaue 552 meter over havet. Etter den første stigninga etter demninga kan man legge seg ut til høyre for en litt brattere men kortere vei opp, eller så kan man gå mot venstre for en jevnere lettere oppstigning til toppen. Fra parkeringa opp til toppen er det omtrent 4 km, noe som tar rundt 1.5 timer med rolig tempo og noen korte pauser underveis. Flott utsikt fra toppen mot Heggmovatnet og fjellene i området

Blombakkfjellet i Bodø
Fjelltur til Blombakkfjellet

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Her starter turen til Blombakkfjellet i Bodø. Følg asfaltveien bak bommen til kraftstasjonen, og deretter videre opp til demninga ved vatnet

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Fjelltur til Blombakkfjellet
Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 min fra start til endepunktet

Finnesfjellet i Gildeskål

Finnesfjellet i Gildeskål kommune

Denne turen starter på en liten parkeringsplass ved Finnes i Gildeskål. Herfra går man rundt 1.8 km i en time til man når toppen av Finnesfjellet

Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man

Mjønesfjellet i Bodø

Fjelltur til Mjønesfjellet i Bodø

Turen til Mjønesfjellet starter på parkeringa i skogen til venstre ved Vatnveiens ende. Herfra til toppen av fjellet er det ca 5.58 kilometer å gå

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Ruta er rundt 2.26 km lang og tar ca 45 minutter

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til parkeringsplassen