Fjelltur opp til Blombakkfjellet

Dennefjell turen starter på parkeringsplassen i enden av Vatnveien. Herfra går man først asfaltveien bak bommen opp til Heggmovatnet, over demninga og videre oppover bergene til Blombakkfjellet som ligger snaue 552 meter over havet. Etter den første stigninga etter demninga kan man legge seg ut til høyre for en litt brattere men kortere vei opp, eller så kan man gå mot venstre for en jevnere lettere oppstigning til toppen. Fra parkeringa opp til toppen er det omtrent 4 kilometer, noe som tar rundt 1.5 timer med rolig tempo og noen korte hvilepauser underveis. Flott utsikt fra toppen mot Heggmovatnet og fjellene i området

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Fjelltur til Blombakkfjellet

Her starter turen til Blombakkfjellet i Bodø. Følg asfaltveien bak bommen til kraftstasjonen, og deretter videre opp til demninga ved vatnet

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Kobbvatnet i Sørfold

Padletur rundt Kobbvatnet

Denne padleturen starter ved Kobbvatnet Camping i Sørfold og går langs land rundt hele Kobbvatnet. Total lengde på denne turen er rundt 10 kilometer

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunktet

Langsand på Sandhornøya

Langsand strand på Sandhornøya

Turen går til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål. Her finner du Langsand, ei lang brei strand som ligger i fine naturomgivelser under ett fjell

Børvatnet i Bodø

Padletur rundt Børvatnet i Bodø

Denne padleturen går rundt hele Børvatnet som ligger i mellom Børvasstindene og Børnupen. Her er man omringet av flotte omgivelser på alle kanter

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min

Indre Lurfjellvatnet på Beiarfjellet

Dette er en lang tur som starter ved tunnelen ved Grønnlihågen på Beiarfjellet, herfra går man til Indre Lurfjellvatnet som ligger ca 10 km unna startpunktet

Hovden i Bodø

Buktelangs til Hovden i Bodø

Denne fjæreturen starter på parkeringsplassen ved Mørkvedbukta like utenfor Bodø sentrum, herfra går du stien ned til havet og videre til veis ende