Padletur rundt Vågøya i Bodø

Denne padleturen starter ved Skjelstad utenfor Bodø sentrum. For å komme til startpunktet kjører man fra Bodø i retning Festvåg og svinger av til venstre når man har passert 60 sonen. Her kan man parkere ved siden av veien, for deretter å bære eller slepe kajakken ned til havet. Det er ett stykke å gå fra parkeringa ned til havet, så det er ikke den enkleste plassen å sjøsette seg på, men denne turen er verdt litt ekstra slit. Vakker natur med mange sund, strender, og øyer å utforske. Denne turen brukte jeg 3 timer og 45 minutter på med en total lengde på 10.9 kilometer. Var på land flere ganger for å strekke på ryggen, spise og slappe av litt, og brukte en del tid på å ta bilder og video til denne siden. Hvis man bare padler for mosjonen sin skyld går turen mye fortere

Denne padleturen starter ved Skjelstad utenfor Bodø sentrum. For å komme til startpunktet kjører man fra Bodø i retning Festvåg og svinger av til venstre når man har passert 60 sonen. Her kan man parkere ved siden av veien, for deretter å bære eller slepe kajakken ned til havet. Det er ett stykke å gå fra parkeringa ned til havet, så det er ikke den enkleste plassen å sjøsette seg på, men denne turen er verdt litt ekstra slit. Vakker natur med mange sund, strender, og øyer å utforske. Denne turen brukte jeg 3 timer og 45 minutter på med en total lengde på 10.9 kilometer. Var på land flere ganger for å strekke på ryggen, spise og slappe av litt, og brukte en del tid på å ta bilder og video til denne siden. Hvis man bare padler for mosjonen sin skyld unnagjør man denne turen mye fortere

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Padletur rundt Vågøya i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved Skjelstad ut. Her må man bære eller slepe kajakken ned til havet, en eller annen plass det egner seg å starte turen

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Børvatnet i Bodø

Padletur rundt Børvatnet i Bodø

Denne padleturen går rundt hele Børvatnet som ligger i mellom Børvasstindene og Børnupen. Her er man omringet av flotte omgivelser på alle kanter

Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man langs veien

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang

Kjerringøy

Kjerringøy i Bodø kommune

Din guide til vakre Kjerringøy i Bodø kommune. Her finner du alt du trenger å vite om fergeavganger, bussruter, spisesteder, attraksjoner, og turområder

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Skautuva i Bodø

Fjelltur til Skautuva i Bodø

Denne turen starter på Skaug i Bodø og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter videre til Skautuva som ligger 626 meter over havet

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet