Padletur rundt Vågøya i Bodø

Denne padleturen starter ved Skjelstad utenfor Bodø sentrum. For å komme til startpunktet kjører man fra Bodø i retning Festvåg og svinger av til venstre når man har passert 60 sonen. Her kan man parkere ved siden av veien, for deretter å bære eller slepe kajakken ned til havet. Det er ett stykke å gå fra parkeringa ned til havet, så det er ikke den enkleste plassen å sjøsette seg på, men denne turen er verdt litt ekstra slit. Vakker natur med mange sund, strender, og øyer å utforske. Denne turen brukte jeg 3 timer og 45 minutter på med en total lengde på 10.9 kilometer. Var på land flere ganger for å strekke på ryggen, spise og slappe av litt, og brukte en del tid på å ta bilder og video til denne siden. Hvis man bare padler for mosjonen sin skyld går turen mye fortere

Denne padleturen starter ved Skjelstad utenfor Bodø sentrum. For å komme til startpunktet kjører man fra Bodø i retning Festvåg og svinger av til venstre når man har passert 60 sonen. Her kan man parkere ved siden av veien, for deretter å bære eller slepe kajakken ned til havet. Det er ett stykke å gå fra parkeringa ned til havet, så det er ikke den enkleste plassen å sjøsette seg på, men denne turen er verdt litt ekstra slit. Vakker natur med mange sund, strender, og øyer å utforske. Denne turen brukte jeg 3 timer og 45 minutter på med en total lengde på 10.9 kilometer. Var på land flere ganger for å strekke på ryggen, spise og slappe av litt, og brukte en del tid på å ta bilder og video til denne siden. Hvis man bare padler for mosjonen sin skyld unnagjør man denne turen mye fortere

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Padletur rundt Vågøya i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved Skjelstad ut. Her må man bære eller slepe kajakken ned til havet, en eller annen plass det egner seg å starte turen

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Share on facebook
Share on email

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne skogsturen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger grusveien til man tar av inn i skogen, herfra følger man skogsveien videre

Storvika strand i Gildeskål

Strandtur til Storvika i Gildeskål

Denne turen går til Storvika i Gildeskål kommune. Dette er ei stor og fin strand med god plass og en flott sandbunn som strekker seg langt utover havet

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden

Svartskogen i Bodø

Langtur i Svartskogen i Bodø

Denne turen starter på parkeringa ved Maskinisten og går igjennom Svartskogen og tilbake til start. Turen er rundt 11.45 kilometer lang og tar ca 2 timer

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet