Skogstur til Valnesfossen

Dette er en flott liten skogstur som følger elva fram til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 kilometer lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunkt, med normalt gangtempo. Den første halvdelen av løypa går langs en skogsvei mens andre halvdel følger en mindre sti. Valnesfossen er ett spektakulært skue og er Bodøs største foss med ett fritt fall på 60 meter. Denne turen har jevnt terreng hele veien og passer til alle og enhver. Tar man turen hit på våren under snøsmeltinga eller etter perioder med mye regn får man se den på sitt største. Fra parkeringa er det bare å ta skogsveien til venstre like ovenfor å følge den til veis ende

Dette er en flott liten skogstur som følger elva fram til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 kilometer lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunkt, med normalt gangtempo. Den første halvdelen av løypa går langs en skogsvei mens andre halvdel følger en mindre sti. Valnesfossen er ett spektakulært skue og er Bodøs største foss med ett fritt fall på 60 meter. Denne turen har jevnt terreng hele veien og passer til alle og enhver. Tar man turen hit på våren under snøsmeltinga eller etter perioder med mye regn får man se den på sitt største. Fra parkeringa er det bare å ta skogsveien til venstre å følge den til veis ende

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Startpunktet til denne turen er parkeringsplassen rett etter brua. Gå litt videre oppover og ta veien inn til venstre i skogen, følg den til veis ende

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Strandtur til Ausvika

Strandtur til Ausvika i Bodø

Denne stranda ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden av veien

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Hovdsundet i Bodø

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, og deretter videre til Hovdsundet. Denne turen er litt over 3 km lang

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken