Padletur på Vatnvatnet

Denne padleturen foregår på den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø og går langs land til man kommer til nedre del av vatnet, her snur man og følger motsatt side tilbake til start. Hvis du vil gjøre turen lengre er det bare å fortsette nedover Vatnvatnet så langt du orker. Starter du litt sent uttpå dagen kan det lønne seg å begynne med høyre side først, så man får med seg sola begge veier. Denne ruta er ca 6.5 kilometer og tar omtrent 1.5 timer med normalt turtempo og noen pauser på land for å strekke på seg. Her er det mye flott natur å se på underveis. Bukta der elva renner ut er en fin plass å strekke på beina

Denne padleturen foregår på den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø og går langs land til man kommer til nedre del av vatnet, her snur man og følger motsatt side tilbake til start. Hvis du vil gjøre turen lengre er det bare å fortsette nedover Vatnvatnet så langt du orker. Starter du litt sent uttpå dagen kan det lønne seg å begynne med høyre side først, så man får med seg sola begge veier. Denne ruta er ca 6.5 kilometer og tar omtrent 1.5 timer med normalt turtempo og noen pauser på land for å strekke på seg. Her er det mye flott natur å se på underveis langs hele løypa. Bukta der elva renner ut er en fin plass å ta seg en tur på land

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Man kan enten parkere og sjøsette seg helt nede ved vannet her, eller på parkeringa ved neste avkjørsel som er rett etter denne ved steinene

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Share on facebook
Share on email

Langsand på Sandhornøya

Langsand strand på Sandhornøya

Turen går til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål. Her finner du Langsand, ei lang brei strand som ligger i fine naturomgivelser under ett fjell

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang

Finnesfjellet i Gildeskål

Finnesfjellet i Gildeskål kommune

Denne fjellturen starter på en liten parkeringsplass ved Finnes i Gildeskål. Herfra går man rundt 1.8 km i en time inntil man når toppen av Finnesfjellet

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Skogstur rundt Vågøyvatnet

Skogstur rundt Vågøyvatnet i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid

Tverlandet natur reservat i Bodø

Tverlandet naturreservat i Bodø

Tverlandet naturreservat ligger mellom Ilstad og Godøynes utenfor Bodø. Man kjører gammelveien fra Tverlandet i mot Saltstraumen for å komme dit