Padletur på Vatnvatnet

Denne padleturen foregår på den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø og går langs land til man kommer til nedre del av vatnet, her snur man og følger motsatt side tilbake til start. Hvis du vil gjøre turen lengre er det bare å fortsette nedover Vatnvatnet så langt du orker. Starter du litt sent uttpå dagen kan det lønne seg å begynne med høyre side først, så man får med seg sola begge veier. Denne ruta er ca 6.5 kilometer og tar omtrent 1.5 timer med normalt turtempo og noen pauser på land for å strekke på seg. Her er det mye flott natur å se på underveis. Bukta der elva renner ut er en fin plass å strekke på beina

Denne padleturen foregår på den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø og går langs land til man kommer til nedre del av vatnet, her snur man og følger motsatt side tilbake til start. Hvis du vil gjøre turen lengre er det bare å fortsette nedover Vatnvatnet så langt du orker. Starter du litt sent uttpå dagen kan det lønne seg å begynne med høyre side først, så man får med seg sola begge veier. Denne ruta er ca 6.5 kilometer og tar omtrent 1.5 timer med normalt turtempo og noen pauser på land for å strekke på seg. Her er det mye flott natur å se på underveis langs hele løypa. Bukta der elva renner ut er en fin plass å ta seg en tur på land

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Man kan enten parkere og sjøsette seg helt nede ved vannet her, eller på parkeringa ved neste avkjørsel som er rett etter denne ved steinene

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Fjelltur til Børnupen i Bodø

Børnupen ovenfor Børvatnet i Bodø

Turløypa starter på den nederste parkeringsplassen på grusveien opp møt Børvatnet, videre følger man en sti til venstre i skogen og deretter til Børnupen

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken

Gammelveien mot Misvær

Langs gammelveien mot Misvær

Denne sykkelturen følger gammelveien som går mot Misvær lands fjorden. Total distanse er 6.51 km hver vei, noe som tar rundt 30 minutter med roligt tempo

Skogstur på Knaplundsøya

Skogstur på Knaplundsløya i Bodø

Denne turen starter ved kirke og museumsområdet før Saltstraumbrua og går til ett lite vann med en fin rasteplass, deretter opp en knaus til ett utsiktspunkt

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter

Sykkeltur til Øvre Valnesfjord

Denne sykkelturen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i den øvre delen av Valnesfjord. Turen er ca 5 km hver vei

Nevelsfjorden på Kjerringøy

Denne ruta går rundt Nevelsfjorden på Kjerringøy i Bodø kommune. Distansen ender opp på omtrent 8.64 kilometer og tar ca 2.5 timer med noen pauser

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken