Ramskjell i Beiarn kommune

Dette er en utflukt som bærer opp til vakre Ramskjell i Beiarn kommune. Her kan du enten parkere oppe ved Ramskjellvatnet for så å labbe rundtomkring ved vatnet, gå ned langs elva til fossen som renner ut i Litlevatnet, padle en tur langs vatnet eller ta beina fatt å gi deg ut på topptur til Ramskjelltinden. Lengre nede på grusveien er det og parkeringsplasser ved Litlevatnet, her er det og flott å gå rundt å se på den fine naturen som er i dette området, gå nedover bergene langs fossene, eller ta deg en frisk dukkert i vatnet. Kjører man for eksempel fra Bodø er bilturen i seg selv også en fin tur, da det er mye lekker natur å beskue langs distriktsveiene. Flott utflukt å ta seg på en varm og fin sommerdag, eller om høsten når de vakre høstfargene har begynt å dukke opp

Dette er en utflukt som bærer opp til vakre Ramskjell i Beiarn kommune. Her kan du enten parkere oppe ved Ramskjellvatnet for så å labbe rundtomkring ved vatnet, gå ned langs elva til fossen som renner ut i Litlevatnet, padle langs Ramskjellvatnet eller ta beina fatt å gi deg ut på topptur til Ramskjelltinden. Lengre nede på grusveien er det og parkeringsplasser ved Litlevatnet, her er det og flott å gå rundt å se på den fine naturen som er i dette området, gå nedover bergene langs fossene, eller ta deg en frisk dukkert i vatnet. Kjører man for eksempel fra Bodø er bilturen i seg selv også en fin tur, da det er mye lekker natur å beskue langs distriktsveiene. Flott utflukt å ta seg på en varm og fin sommerdag, eller om høsten når de fine høstfargene har begynt å dukke opp i naturen

Ramskjell i Beiarn
Biltur til Ramskjell i Beiarn kommune

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Slik ser parkeringa oppe ved Ramskjellvatnet ut. Man kan også parkere lengre nede på veien ved Litlevatnet. Herfra utforsker man området til fots

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til Futelva og følger den videre

Storskogvatnet i Rago nasjonalpark

Denne skogsturen går opp til Storskogvatnet i Rago nasjonalpark i Sørfold. Fra start til fossen ved vatnet tar det ca 2 timer med roligt tempo

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i ei bukt

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken