Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne turen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger Futelva til brua over Soløyvannsveien, derfra går man videre opp i skogen til man kommer til Soløyvatnet og deretter videre langs lysløypa tilbake til parkeringsplassen hvor man startet turen. Hvis du vil holde deg langs elva kan man ta samme vei i retur etter man har kommet opp til Soløyvatnet. Denne turen er rundt 4.15 kilometer lang og tar ca 50 minutter å fullføre. Flott bynær tur i vakre omgivelser som man kan gå alle årstidene. Her støter man som regel også på matlystne ender når man går langs elvebredden

Denne turen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger Futelva til brua over Soløyvannsveien, derfra går man videre opp i skogen til man kommer til Soløyvatnet og deretter videre langs lysløypa tilbake til parkeringsplassen hvor man startet turen. Hvis du vil holde deg langs elva kan man ta samme vei i retur etter man har kommet opp til Soløyvatnet. Denne turen er rundt 4.15 kilometer lang og tar ca 50 minutter å fullføre. Flott bynær tur i vakre omgivelser som man kan gå alle årstidene. Her støter man ofte på matlystne ender når man går langs elvebredden

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Skogstur langs Futelva i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved Futelva i Bodø ut. Herfra følger man stien som går nedover til elva til brua, deretter over veien og opp i skogen

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Finnesfjellet i Gildeskål

Finnesfjellet i Gildeskål kommune

Denne fjellturen starter på en liten parkeringsplass ved Finnes i Gildeskål. Herfra går man rundt 1.8 km i en time inntil man når toppen av Finnesfjellet

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i bukta Storteinsvika

Kjerringøy

Kjerringøy i Bodø kommune

Din guide til vakre Kjerringøy i Bodø kommune. Her finner du alt du trenger å vite om fergeavganger, bussruter, spisesteder, attraksjoner, og turområder

Indre Lurfjellvatnet på Beiarfjellet

Dette er en lang tur som starter ved tunnelen ved Grønnlihågen på Beiarfjellet, herfra går man til Indre Lurfjellvatnet som ligger ca 10 km unna startpunktet

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet