Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne turen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger Futelva til brua over Soløyvannsveien, derfra går man videre opp i skogen til man kommer til Soløyvatnet og deretter videre langs lysløypa tilbake til parkeringsplassen hvor man startet turen. Hvis du vil holde deg langs elva kan man ta samme vei i retur etter man har kommet opp til Soløyvatnet. Denne turen er rundt 4.15 kilometer lang og tar ca 50 minutter å fullføre. Flott bynær tur i vakre omgivelser som man kan gå alle årstidene. Her støter man som regel også på matlystne ender når man går langs elvebredden

Denne turen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger Futelva til brua over Soløyvannsveien, derfra går man videre opp i skogen til man kommer til Soløyvatnet og deretter videre langs lysløypa tilbake til parkeringsplassen hvor man startet turen. Hvis du vil holde deg langs elva kan man ta samme vei i retur etter man har kommet opp til Soløyvatnet. Denne turen er rundt 4.15 kilometer lang og tar ca 50 minutter å fullføre. Flott bynær tur i vakre omgivelser som man kan gå alle årstidene. Her støter man ofte på matlystne ender når man går langs elvebredden

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Skogstur langs Futelva i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved Futelva i Bodø ut. Herfra følger man stien som går nedover til elva til brua, deretter over veien og opp i skogen

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

• SLIK SER NATUREN I OMRÅDET UT
Share on email

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man langs veien

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover