HØGNAKKEN PÅ STRAUMØYA

Denne turen starter på parkeringsplassen ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving. Deretter tar man av oppover bergene og videre mot Høgnakken. Her er det både sti og oppmerkinger underveis, så det er ikke noe problem å finne fram. Fra parkeringsplassen til endepunktet tar det omkring 50 minutter med normalt turtempo uten noen pauser, selve distansen er på ca 3.16 kilometer hver vei. Flott utsikt i alle retninger fra toppen

Denne turen starter på parkeringsplassen ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving. Deretter tar man av oppover bergene og videre mot Høgnakken. Her er det både sti og oppmerkinger underveis, så det er ikke noe problem å finne fram. Fra parkeringsplassen til endepunktet tar det omkring 50 min med normalt turtempo uten noen pauser, selve distansen er på ca 3.16 km hver vei. Flott utsikt i alle retninger når du kommer fram

Høgnakken på Straumøya

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Herfra starter skogsturen til Høgnakken. Følg skogsveien fram til første sving, ta deretter av og gå opp bergsiden og følg stien til endepunktet

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Høgnakken på Straumøya
Tverlandet natur reservat i Bodø

Tverlandet naturreservat i Bodø

Tverlandet naturreservat ligger mellom Ilstad og Godøynes utenfor Bodø. Man tar gammelveien fra Tverlandet mot Saltstraumen for å komme dit

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går i skogen ved parkeringa til du kommer til stranda

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet