HØGNAKKEN PÅ STRAUMØYA

Denne turen starter på parkeringsplassen ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving. Deretter tar man av oppover bergene og videre mot Høgnakken. Her er det både sti og oppmerkinger underveis, så det er ikke noe problem å finne fram. Fra parkeringsplassen til endepunktet tar det omkring 50 minutter med normalt turtempo uten noen pauser, selve distansen er på ca 3.16 kilometer hver vei. Flott utsikt i alle retninger fra toppen

Denne turen starter på parkeringsplassen ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving. Deretter tar man av oppover bergene og videre mot Høgnakken. Her er det både sti og oppmerkinger underveis, så det er ikke noe problem å finne fram. Fra parkeringsplassen til endepunktet tar det omkring 50 minutter med normalt turtempo uten noen pauser, selve distansen er på ca 3.16 kilometer hver vei. Flott utsikt i alle retninger når du kommer fram

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Høgnakken på Straumøya

Herfra starter skogsturen til Høgnakken. Følg skogsveien fram til første sving, ta deretter av og gå opp bergsiden og følg stien til endepunktet

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Tverlandet natur reservat i Bodø

Tverlandet naturreservat i Bodø

Tverlandet naturreservat ligger mellom Ilstad og Godøynes utenfor Bodø. Man kjører gammelveien fra Tverlandet i mot Saltstraumen for å komme dit

Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man langs veien

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet