Bergvandring langs Blåfjell

Denne turen starter på parkeringsplassen på Kvikstadheia som er øverst i bakken etter Hogndalen. Herfra går man rett over veien hvor det er ett turskilt og en sti bortover myra, det er oppmerket med blått her og der samt synlig sti mestparten av etappen opp til den første varden på toppen. På denne turen er det ikke noe spesielt endepunkt, når man har kommet seg opp til selve ryggen er det bare å vandre avgårde hvor man vil, så langt man vil. På denne turen gikk man helt til det begynte å gå nedover igjen, det resulterte i en tur på 6.39 kilometer, noe som tok 1 time og 45 minutter. Så totalt ender turen opp på over ei mil og rundt 3 timer tur retur

Denne turen starter på parkeringsplassen på Kvikstadheia som er øverst i bakken etter Hogndalen. Herfra går man rett over veien hvor det er ett turskilt og en sti bortover myra, det er oppmerket med blått her og der samt synlig sti mestparten av etappen opp til den første varden på toppen. På denne turen er det ikke noe spesielt endepunkt, når man har kommet seg opp til selve ryggen er det bare å vandre avgårde hvor man vil, så langt man vil. På denne turen gikk man helt til det begynte å gå nedover igjen, det resulterte i en tur på 6.39 km, noe som tok 1 time og 45 min. Så totalt ender turen opp på over ei mil og rundt 3 timer

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Slik ser parkeringsplassen på Kvikstadheia ut. Den ligger øverst i bakken etter Hogndalen. Gå over veien og følg stien videre opp i høyden

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Langsand på Sandhornøya

Langsand strand på Sandhornøya

Turen går til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål. Her finner du Langsand, ei lang brei strand som ligger i fine naturomgivelser under ett fjell

Ramskjell i Beiarn

Biltur til Ramskjell i Beiarn kommune

Denne turen går opp til vakre Ramskjell i Beiarn. Man parkerer bilen like ved vatnet på toppen av grusveien, herfra er det bare å utforske området videre til fots

Kjerringøy

Kjerringøy i Bodø kommune

Din guide til vakre Kjerringøy i Bodø kommune. Her finner du alt du trenger å vite om fergeavganger, bussruter, spisesteder, attraksjoner, og turområder

Padletur mellom Hjertøyene

Padletur mellom Hjertøyene i Bodø

Denne padleturen starter på stranda ved Kvalvika rett utenfor Bodø sentrum, krysser sundet og går rundt Hjertøyene. Distansen ender opp på ca 10 km

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 meter over havet

Litlverivatnet i Rago nasjonalpark

Turen til Litlverivatnet i Rago nasjonalpark i Sørfold starter på en parkeringsplass ved Nordfjordelva, herfra går man opp skogsveien og videre til vatnet

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i bukta Storteinsvika