Bergvandring langs Blåfjell

Denne turen starter på parkeringsplassen på Kvikstadheia som er øverst i bakken etter Hogndalen. Herfra går man rett over veien hvor det er ett turskilt og en sti bortover myra, det er oppmerket med blått her og der samt synlig sti mestparten av etappen opp til den første varden på toppen. På denne turen er det ikke noe spesielt endepunkt, når man har kommet seg opp til selve ryggen er det bare å vandre avgårde hvor man vil, så langt man vil. På denne turen gikk man helt til det begynte å gå nedover igjen, det resulterte i en tur på 6.39 kilometer, noe som tok 1 time og 45 minutter. Så totalt ender turen opp på over ei mil og rundt 3 timer tur retur

Denne turen starter på parkeringsplassen på Kvikstadheia som er øverst i bakken etter Hogndalen. Herfra går man rett over veien hvor det er ett turskilt og en sti bortover myra, det er oppmerket med blått her og der samt synlig sti mestparten av etappen opp til den første varden på toppen. På denne turen er det ikke noe spesielt endepunkt, når man har kommet seg opp til selve ryggen er det bare å vandre avgårde hvor man vil, så langt man vil. På denne turen gikk man helt til det begynte å gå nedover igjen, det resulterte i en tur på 6.39 km, noe som tok 1 time og 45 min. Så totalt ender turen opp på over ei mil og rundt 3 timer

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Slik ser parkeringsplassen på Kvikstadheia ut. Den ligger øverst i bakken etter Hogndalen. Gå over veien og følg stien videre opp i høyden

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø
Share on email

Svartskogen i Bodø

Langtur i Svartskogen i Bodø

Denne turen starter på parkeringa ved Maskinisten og går igjennom Svartskogen og tilbake til start. Turen er rundt 11.45 kilometer lang og tar ca 2 timer

Sykkeltur til Øvre Valnesfjord

Denne sykkelturen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i den øvre delen av Valnesfjord. Turen er ca 5 km hver vei

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken