Bergvandring langs Blåfjell

Denne turen starter på parkeringsplassen på Kvikstadheia som er øverst i bakken etter Hogndalen. Herfra går man rett over veien hvor det er ett turskilt og en sti bortover myra, det er oppmerket med blått her og der samt synlig sti mestparten av etappen opp til den første varden på toppen. På denne turen er det ikke noe spesielt endepunkt, når man har kommet seg opp til selve ryggen er det bare å vandre avgårde hvor man vil, så langt man vil. På denne turen gikk man helt til det begynte å gå nedover igjen, det resulterte i en tur på 6.39 kilometer, noe som tok 1 time og 45 minutter. Så totalt ender turen opp på over ei mil og rundt 3 timer tur retur

Denne turen starter på parkeringsplassen på Kvikstadheia som er øverst i bakken etter Hogndalen. Herfra går man rett over veien hvor det er ett turskilt og en sti bortover myra, det er oppmerket med blått her og der samt synlig sti mestparten av etappen opp til den første varden på toppen. På denne turen er det ikke noe spesielt endepunkt, når man har kommet seg opp til selve ryggen er det bare å vandre avgårde hvor man vil, så langt man vil. På denne turen gikk man helt til det begynte å gå nedover igjen, det resulterte i en tur på 6.39 km, noe som tok 1 time og 45 min. Så totalt ender turen opp på over ei mil

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Slik ser parkeringsplassen på Kvikstadheia ut. Den ligger øverst i bakken etter Hogndalen. Gå over veien og følg stien videre oppover i høyden

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø
Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man

Kobbvatnet i Sørfold

Padletur rundt Kobbvatnet

Padleturen starter ved Kobbvatnet Camping i Sørfold og går langs land rundt hele Kobbvatnet. Total lengde på denne turen er omtrent 10 km

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på 6.5 km, noe som tar ca 1.5 timer

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken