Sykkeltur til øvre Valnesfjord

Denne turen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i Øvre Valnesfjord. Fra det startpunktet jeg brukte var det litt over 5 km fra start til endepunktet, noe som utgjør litt over ei mil tur retur. Her får du flott natur under hele veien i rolige omgivelser uten trafikk. Denne turen kan du gjøre så lang som du vil ved å parkere lengre unna. Etter du svinger av Riksvei 80 og begynner på Lakselvveien er det mange parkeringsplasser og veilommer underveis du kan parkere på å starte turen derfra. Når man kommer til ett kryss med skilt Jordbru og Bringslimarkveien svinger man opp der. Herfra følger man veien til neste kryss og tar av der det står Vestvatnli, så er det bare å følge veien til du kommer til ei bru etterfulgt av en parkeringsplass og rasteplass

Sykkelturen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i Øvre Valnesfjord. Fra det startpunktet jeg brukte var det litt over 5 km fra start til endepunktet, noe som utgjør litt over ei mil tur retur. Her får du flott natur under hele veien i rolige omgivelser uten trafikk. Denne turen kan du gjøre lengre ved å parkere lengre unna. Etter du svinger av Riksvei 80 og begynner på Lakselvveien er det mange parkeringsplasser og veilommer hvor du kan parkere på å starte turen derfra. Når man kommer til ett kryss med skilt Jordbru og Bringslimarkveien svinger man opp der. Herfra følger man veien til neste kryss og tar av der det står Vestvatnli, så er det bare å følge veien til du kommer til ei bru etterfulgt av en parkeringsplass og rasteplass ved elva

Sykkeltur til Øvre Valnesfjord

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

En av plassene man kan starte sykkelturen på. Hvis du vil gjøre turen lengre er det bare å finne en annen plass å parkere før du kommer hit

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Sykkeltur til Øvre Valnesfjord

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 km lang

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Hovden i Bodø

Buktelangs til Hovden i Bodø

Denne fjæreturen starter på parkeringsplassen ved Mørkvedbukta like utenfor sentrum, herfra går du stien ned til havet og videre til veis ende

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika