Sykkeltur til øvre del av Valnesfjord

Denne turen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i Øvre Valnesfjord. Fra det startpunktet jeg brukte var det litt over 5 km fra start til endepunktet, noe som utgjør litt over ei mil tur retur. Her får du flott natur under hele veien i rolige omgivelser uten trafikk. Denne turen kan du gjøre så lang som du vil ved å parkere lengre unna. Etter du svinger av Riksvei 80 og begynner på Lakselvveien er det mange parkeringsplasser og veilommer underveis du kan parkere på å starte turen derfra. Når man kommer til ett kryss med skilt Jordbru og Bringslimarkveien svinger man opp der. Herfra følger man veien til neste kryss og tar av der det står Vestvatnli, så er det bare å følge veien til du kommer til ei bru etterfulgt av en parkeringsplass og rasteplass

Denne sykkelturen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i Øvre Valnesfjord. Fra det startpunktet jeg brukte var det litt over 5 km fra start til endepunktet, noe som utgjør litt over ei mil tur retur. Her får du flott natur under hele veien i rolige omgivelser uten trafikk. Denne turen kan du gjøre så lang som du vil ved å parkere lengre unna. Etter du svinger av Riksvei 80 og begynner på Lakselvveien er det mange parkeringsplasser og veilommer underveis du kan parkere på å starte turen derfra. Når man kommer til ett kryss med skilt Jordbru og Bringslimarkveien svinger man opp der. Herfra følger man veien til neste kryss og tar av der det står Vestvatnli, så er det bare å følge veien til du kommer til ei bru etterfulgt av en parkeringsplass og rasteplass

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Sykkeltur til Øvre Valnesfjord

En av plassene man kan starte sykkelturen på. Hvis du vil gjøre turen lengre er det bare å finne en annen plass å parkere før du kommer hit

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Skogstur rundt Vågøyvatnet

Skogstur rundt Vågøyvatnet i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid

Storvika strand i Gildeskål

Strandtur til Storvika i Gildeskål

Denne turen går til Storvika i Gildeskål kommune. Dette er ei stor og fin strand med god plass og en flott sandbunn som strekker seg langt utover havet

Fjelltur til Børnupen i Bodø

Børnupen ovenfor Børvatnet i Bodø

Turløypa starter på den nederste parkeringsplassen på grusveien opp møt Børvatnet, videre følger man en sti til venstre i skogen og deretter til Børnupen

Hovden i Bodø

Buktelangs til Hovden i Bodø

Denne fjæreturen starter på parkeringsplassen ved Mørkvedbukta like utenfor Bodø sentrum, herfra går du stien ned til havet og videre til veis ende

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter