Sykkeltur langs Nordfjordelva

Denne sykkelturen starter på parkeringsplassen ved E6 der bakken opp mot Nordfjord starter, men man kan også parkere litt lengre opp i bakken hvis man vil det. Fra startpunkt til endepunktet er det omtrent 6 kilometer, noe som tar rundt en halvtimes tid, men pga all den flotte naturen å se på når man ferdes her må man nok regne med å bruke noe lengre tid. Underveis er det også nok av fine plasser å ta seg en rast på ved elva. Endepunktet på denne sykkelturen er også startpunktet til den flotte skogsturen som går opp til Storskogvatnet i Rago Nasjonalpark. Underveis passerer man og startpunktet til turløypa til Litlverivatnet

Denne sykkelturen starter på parkeringsplassen ved E6 der bakken opp mot Nordfjord starter, men man kan også parkere litt lengre opp i bakken hvis man vil det. Fra startpunkt til endepunktet er det omtrent 6 kilometer, noe som tar rundt en halvtimes tid, men pga all den flotte naturen å se på når man ferdes her må man nok regne med å bruke noe lengre tid. Underveis er det også nok av fine plasser å ta seg en rast på ved elva. Endepunktet på denne sykkelturen er også startpunktet til skogsturen som går opp til Storskogvatnet i Rago Nasjonalpark. Underveis passerer man og startpunktet til turløypa til Litlverivatnet
Sykkeltur langs Nordfjordelva i Sørfold

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Her starter man turen langs Nordfjordelva. Det er også en annen parkeringsplass litt lengre oppover i bakken hvis man vil parkere lengre unna E6

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Sykkeltur langs Nordfjordelva i Sørfold

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Litlverivatnet i Rago nasjonalpark

Turen til Litlverivatnet i Rago nasjonalpark starter på en parkeringsplass ved Nordfjordelva, herfra følger man skogsveien og deretter en sti

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i ei bukt

Storskogvatnet i Rago nasjonalpark

Denne skogsturen går opp til Storskogvatnet i Rago nasjonalpark i Sørfold. Fra start til fossen ved vatnet tar det ca 2 timer med roligt tempo

Hømmervatnet i Valnesfjord

Turen til Hømmervatnet i Fauske starter ved Valnesfjord Helsesportsenter. Distansen er ca 4 km hver vei, noe som tar omtrent en time

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne turen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger bilveien til man tar av inn i skogen like etter brua