Fjæretur på Straumøya

Denne flotte fjæreturen starter ved noen naust ovenfor havet på Seines, nesten ytterst på Straumøya tvers over fjorden fra Bodø. Herfra går man tilbake langs havet i samme retning man kom kjørende fra inntil man kommer til ei lita strand i ei bukt som heter Storteinsvika. Dette er en enkel liten tur som er ca 3 km lang og tar rundt 45 minutter fra startpunktet ved naustene til endepunktet i Storteinsvika. Her går man for det meste på stein, sand og berglandskap i lekkert landskap med utsikt utover Saltenfjorden og Bodø. Det er ett par benker laget av trestokker og en bålplass ved veis ende og, ett lite stykke ovenfor stranda

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Her i området ved naustene kan man parkere å starte turen, bare pass på at du ikke blokkerer adkomst til noen av naustene med bilen din

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter

Svartskogen i Bodø

Langtur i Svartskogen i Bodø

Denne turen starter på parkeringa ved Maskinisten og går igjennom Svartskogen og tilbake til start. Turen er rundt 11.45 kilometer lang og tar ca 2 timer

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne skogsturen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger grusveien til man tar av inn i skogen, herfra følger man skogsveien videre

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunktet

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden

Øvre Vatnvatnet i Bodø

Turløype til Øvre Vatnvatnet i Bodø

Dette er en flott liten tur som starter på det høyeste punktet på Vatnveien i Bodø og går bortover langs bart berg og ned til ei lita bukt ved Øvre Vatnvatnet