Strandtur til Ausvika

Denne stranda ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett lite stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden av veien. Herfra går det en sti øverst i venstre hjørne av parkeringsplassen, følg denne stien ned til Ausvika. Fra parkeringa er det snaue 300 meter å gå, noe som tar rundt 5 minutter. Flott strand og utfluktsområde som ligger bare 15 minutters kjøring fra byen, noe som da også gjør den bra befolket på fine dager

Denne stranda ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett lite stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden av veien. Herfra går det en sti øverst i venstre hjørne av parkeringsplassen, følg denne stien ned til Ausvika. Fra parkeringa er det snaue 300 meter å gå, noe som tar rundt 5 minutter. Flott strand og utfluktsområde som ligger bare 15 minutters kjøring fra byen, noe som da også gjør den bra befolket på finværsdager

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Strandtur til Ausvika i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved Ausvika ut. Herfra følger man grusveien ned til havet. Det er snaue 300 meter å gå, noe som tar rundt 5 minutter

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunktet

Tverlandet natur reservat i Bodø

Tverlandet naturreservat i Bodø

Tverlandet naturreservat ligger mellom Ilstad og Godøynes utenfor Bodø. Man kjører gammelveien fra Tverlandet i mot Saltstraumen for å komme dit

Skogstur rundt Vågøyvatnet

Skogstur rundt Vågøyvatnet i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min