Strandtur til Ausvika

Denne stranda ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett lite stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden av veien. Herfra går det en sti øverst i venstre hjørne av parkeringsplassen, følg denne stien ned til Ausvika. Fra parkeringa er det snaue 300 meter å gå, noe som tar rundt 5 minutter. Flott strand og utfluktsområde som ligger bare 15 minutters kjøring fra byen, noe som da også gjør den bra befolket på fine dager

Denne stranda ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett lite stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden av veien. Herfra går det en sti øverst i venstre hjørne av parkeringsplassen, følg denne stien ned til Ausvika. Fra parkeringa er det snaue 300 meter å gå, noe som tar rundt 5 minutter. Flott strand og utfluktsområde som ligger bare 15 minutters kjøring fra byen, noe som da også gjør den bra befolket på finværsdager

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Strandtur til Ausvika i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved Ausvika ut. Herfra følger man grusveien ned til havet. Det er snaue 300 meter å gå, noe som tar rundt 5 minutter

• SLIK SER NATUREN I OMRÅDET UT
Share on email

Sandhornet På Sandhornøya

Topptur til Sandhornet i Gildeskål

Denne toppturen går til Sandhornet på Sandhornøya i Gildeskål, med startpunkt ved Horsdal eller kaia nedenfor. Høyeste punkt her er 993 meter over havet

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunktet

Hovdsundet i Bodø

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, og deretter videre til Hovdsundet. Denne turen er litt over 3 km lang

Skogstur på Skaug i Bodø

Skogstur til Forsan på Skaug

Denne turen starter på den store parkeringsplassen litt nedenfor grendehuset på Skaug. Herfra følger man stien igjennom skog og berg fram til Forsan

Nevelsfjorden på Kjerringøy

Denne ruta går rundt Nevelsfjorden på Kjerringøy i Bodø kommune. Distansen ender opp på omtrent 8.64 kilometer og tar ca 2.5 timer med noen pauser

Indre Lurfjellvatnet på Beiarfjellet

Dette er en lang tur som starter ved tunnelen ved Grønnlihågen på Beiarfjellet, herfra går man til Indre Lurfjellvatnet som ligger ca 10 km unna startpunktet