Turløypa til Øvre Åselivatnet i Bodø

Denne turen starter øverst i bakken før det bærer nedover mot Fjell på kystriksveien i retning Gildeskål. Fra parkeringsplassen følger man turstien opp til Øvre Åselivatnet. Fra start til endepunktet er det merket med røde T på stein og berg som man følger. Denne turen er rundt 3.73 kilometer lang og tar rundt 1 time til endepunktet. Flott tur i vakre omgivelser nedenfor Børvasstindene. Mestparten av turen oppover til den ytterste delen av Øvre Åselivatnet går langs berg, mens turen videre til den innerste delen går på en liten sti. Hvis du vil korte ned distansen på denne turen går det fint an å ha ytterdelen som endepunktet, her er det bart berg og fin utsikt utover vatnet og mot fjellene. Ved den innerste delen er det steinstrand og ei elv som kommer rennende ned fra Åselidalen

Denne turen starter øverst i bakken før det bærer nedover mot Fjell på kystriksveien i retning Gildeskål. Fra parkeringsplassen følger man turstien opp til Øvre Åselivatnet. Fra start til endepunktet er det merket med røde T på stein og berg som man følger. Denne turen er rundt 3.73 kilometer lang og tar rundt 1 time til endepunktet. Flott tur i vakre omgivelser nedenfor Børvasstindene. Mestparten av turen oppover til den ytterste delen av Øvre Åselivatnet går langs berg, mens turen videre til den innerste delen går på en liten sti. Hvis du vil korte ned distansen på denne turen går det fint an å ha ytterdelen som endepunktet, her er det bart berg og fin utsikt utover vatnet og mot fjellene som omringer vatnet. Ved den innerste delen er det steinstrand og ei elv som kommer ned fra Åselidalen

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Turløypa til Øvre Åselivatnet i Bodø

Turen opp til flotte Øvre Åselivatn starter på denne parkeringsplassen. Herfra følger man oppmerkingene på berg og stein til veis ende

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang