Skogstur rundt Vågøyvatnet

Denne flotte bynære turen starter på den store parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Fra parkeringa følger man lysløypa oppover langs vatnet, helt til man svinger av til høyre inn i skogen ved enden av vatnet. Turen fortsetter så langs en smal sti helt til du kommer ut ved lysløypa igjen. Denne turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid fra start til slutt med normalt tempo uten noen pauser underveis. Greit terreng hele veien, bare noen små bakker her og der

Denne flotte bynære turen starter på den store parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Fra parkeringsplassen følger man lysløypa oppover langs vatnet, helt til man svinger av til høyre inn i skogen ved enden av vatnet. Turen fortsetter så langs en smal sti helt til du kommer ut ved lysløypa igjen. Denne turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid fra start til slutt med normalt tempo uten noen pauser underveis. Greit terreng hele veien

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Skogstur rundt Vågøyvatnet i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved Maskinisten ut. Her går man opp en bakke i skogen til høyre og følger lysløypa langs Vågøyvatnet tilbake til start

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

• SLIK SER NATUREN I OMRÅDET UT
Share on email

Skogstur rundt Vågøyvatnet

Skogstur rundt Vågøyvatnet i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken

Padletur rundt Vågøya i Bodø

Denne padleturen starter ved Skjelstad utenfor Bodø sentrum og går rundt vakre Vågøya, deretter tilbake til start. Distansen ender opp på rundt 10 kilometer

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Fjelltur til Børnupen i Bodø

Børnupen ovenfor Børvatnet i Bodø

Turløypa starter på den nederste parkeringsplassen på grusveien opp møt Børvatnet, videre følger man en sti til venstre i skogen og deretter til Børnupen