Små turløyper i Bodø og Salten

Denne kategorien inneholder forslag til turer som ikke er så veldig tidkrevende eller slitsomme. Hvis du bare vil strekke litt på beina finner du nok noe lurt her, med komplette guider for hvordan man kommer seg til startpunktet, ruta selv, og hvordan endepunktet ser ut. Ved hjelp av kart, bilder, og video er det enkelt å finne fram, selv om du aldri har vært i området før. Hver rute har og ett GPX kart som kan lastes ned for å holde oversikt over hvor man befinner seg i forhold til turløypa, med bruk av en GPX leser app og GPS aktivert på telefonen. Dette kan være kjekt på de noe lengre rutene hvor man ikke ser eller vet hvor turens endepunkt er

Denne kategorien inneholder forslag til turer som ikke er så veldig tidkrevende eller slitsomme. Hvis du bare vil strekke litt på beina finner du nok noe lurt her, med komplette guider for hvordan man kommer seg til startpunktet, ruta selv, og hvordan endepunktet ser ut. Ved hjelp av kart, bilder, og video er det enkelt å finne fram, selv om du aldri har vært i området før. Hver rute har og ett GPX kart som kan lastes ned for å holde oversikt over hvor man befinner seg i forhold til turløypa, med bruk av en GPX leser app og GPS aktivert på telefonen. Dette er kjekt for de lengre rutene hvor man ikke ser eller vet hvor turens endepunkt er

Heggmokulpen i Bodø

Rusletur til Heggmokulpen i Bodø

Skogsturen til Heggmokulpen starter på den store parkeringa på høyre side etter kraftstasjonen. Her er det ett grønt turskilt som viser hvor turløypa starter

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunktet

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Share on facebook
Share on email

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika, som tar ca 30 min

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover