Små turløyper i Bodø og Salten

Denne kategorien inneholder forslag til turer som ikke er så veldig tidkrevende eller slitsomme. Hvis du bare vil strekke litt på beina finner du nok noe lurt her, med komplette guider for hvordan man kommer seg til startpunktet, ruta selv, og hvordan endepunktet ser ut. Ved hjelp av kart, bilder, og video er det enkelt å finne fram, selv om du aldri har vært i området før. Hver rute har og ett GPX kart som kan lastes ned for å holde oversikt over hvor man befinner seg i forhold til turløypa, med bruk av en GPX leser app og GPS aktivert på telefonen. Dette kan være kjekt på de noe lengre rutene hvor man ikke ser eller vet hvor turens endepunkt er

Denne kategorien inneholder forslag til turer som ikke er så veldig tidkrevende eller slitsomme. Hvis du bare vil strekke litt på beina finner du nok noe lurt her, med komplette guider for hvordan man kommer seg til startpunktet, ruta selv, og hvordan endepunktet ser ut. Ved hjelp av kart, bilder, og video er det enkelt å finne fram, selv om du aldri har vært i området før. Hver rute har og ett GPX kart som kan lastes ned for å holde oversikt over hvor man befinner seg i forhold til turløypa, med bruk av en GPX leser app og GPS aktivert på telefonen. Dette er kjekt for de lengre rutene hvor man ikke ser eller vet hvor turens endepunkt er

Heggmokulpen i Bodø

Rusletur til Heggmokulpen i Bodø

Skogsturen til Heggmokulpen starter på den store parkeringa på høyre side etter kraftstasjonen. Her er det ett grønt turskilt som viser hvor turløypa starter

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunktet

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 meter over havet

Mjønesfjellet i Bodø

Fjelltur til Mjønesfjellet i Bodø

Turen til Mjønesfjellet starter på en parkeringsplass i skogen til venstre ved Vatnveiens ende. Distansen herfra til toppen av fjellet er ca 5.58 kilometer

Hovden i Bodø

Buktelangs til Hovden i Bodø

Denne fjæreturen starter på parkeringsplassen ved Mørkvedbukta like utenfor Bodø sentrum, herfra går du stien ned til havet og videre til veis ende

Strandtur til Ausvika

Strandtur til Ausvika i Bodø

Denne stranda ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden av veien

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden