Fjelltur til Skautuva

Denne turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter til Skautuva. Denne ruta  er litt over 4 km fra start til endepunkt og tok 1 time og 20 minutter med en del småpauser underveis. Skautuva ligger 626 meter over havet, her får du flott utsikt mot blant annet Landegode, Steigtind og Børvasstindene. Når du svinger av mot grendehuset på Skaug kan du enten parkere der, på den store parkeringsplassen i sandtaket nedenfor, eller i svingen lengre ned. Ved parkeringsplassen i svingen går stien man skal følge inn i skogen. Når du først har kommet deg til vanntårnet kan du ikke gå feil, filmet gåruta fra parkeringsplassen, til vanntårnet og opp til Skaugskaret. Når du har kommet deg opp til skaret er det bare å følge stien til til høyre

Denne turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter til Skautuva. Denne ruta  er litt over 4 km fra start til endepunkt og tok 1 time og 20 minutter med en del småpauser underveis. Skautuva ligger 626 meter over havet, her får du flott utsikt mot blant annet Landegode, Steigtind og Børvasstindene. Når du svinger av mot grendehuset på Skaug kan du enten parkere der, på den store parkeringsplassen i sandtaket nedenfor, eller i svingen lengre ned. Ved parkeringsplassen i svingen går stien man skal følge inn i skogen. Når du først har kommet deg til vanntårnet kan du ikke gå feil, filmet gåruta fra parkeringsplassen, til vanntårnet og opp til Skaugskaret. Når du har kommet deg opp til Skaugskaret er det bare å følge stien til til høyre

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Fjelltur til Skautuva i Bodø

Man kan enten parkere ved grendehuset på Skaug øverst i veien, grustaket litt nedenfor, eller nederst i svingen hvor bildet er tatt

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Fjelltur til Skautuva i Bodø
Share on email

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter

Indre Lurfjellvatnet på Beiarfjellet

Dette er en lang tur som starter ved tunnelen ved Grønnlihågen på Beiarfjellet, herfra går man til Indre Lurfjellvatnet som ligger ca 10 km unna startpunktet

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Gammelveien mot Misvær

Langs gammelveien mot Misvær

Denne sykkelturen følger gammelveien som går mot Misvær lands fjorden. Total distanse er 6.51 km hver vei, noe som tar rundt 30 minutter med roligt tempo

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Svartskogen i Bodø

Langtur i Svartskogen i Bodø

Denne turen starter på parkeringa ved Maskinisten og går igjennom Svartskogen og tilbake til start. Turen er rundt 11.45 kilometer lang og tar ca 2 timer