Fjelltur til Skautuva

Denne turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter til Skautuva. Denne ruta  er litt over 4 km fra start til endepunkt og tok 1 time og 20 minutter med en del småpauser underveis. Skautuva ligger 626 meter over havet, her får du flott utsikt mot blant annet Landegode, Steigtind og Børvasstindene. Når du svinger av mot grendehuset på Skaug kan du enten parkere der, på den store parkeringsplassen i sandtaket nedenfor, eller i svingen lengre ned. Ved parkeringsplassen i svingen går stien man skal følge inn i skogen. Når du først har kommet deg til vanntårnet kan du ikke gå feil, filmet gåruta fra parkeringsplassen, til vanntårnet og opp til Skaugskaret. Når du har kommet deg opp til skaret er det bare å følge stien til til høyre

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter til Skautuva. Ruta  er litt over 4 km fra start til endepunkt og tok 1 time og 20 minutter med en del småpauser underveis. Skautuva ligger 626 meter over havet, her får du flott utsikt mot blant annet Landegode, Steigtind og Børvasstindene. Når du svinger av mot grendehuset på Skaug kan du enten parkere der, på den store parkeringsplassen i sandtaket nedenfor, eller i svingen lengre ned. Ved parkeringsplassen i svingen går stien man skal følge inn i skogen. Når du først har kommet deg til vanntårnet kan du ikke gå feil, filmet gåruta fra parkeringsplassen, til vanntårnet og opp til Skaugskaret. Når du har kommet deg opp til Skaugskaret er det bare å følge stien til til høyre

Skautuva i Bodø
Fjelltur til Skautuva i Bodø

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Man kan enten parkere ved grendehuset på Skaug øverst i veien, grustaket litt nedenfor, eller nederst i svingen hvor bildet er tatt

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Fjelltur til Skautuva i Bodø
Hovden i Bodø

Buktelangs til Hovden i Bodø

Denne fjæreturen starter på parkeringsplassen ved Mørkvedbukta like utenfor sentrum, herfra går du stien ned til havet og videre til veis ende

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten tur som er nært sentrum

Skogstur på Knaplundsøya

Skogstur på Knaplundsløya i Bodø

Denne turen starter ved kirka før Saltstraumbrua og går til ett lite vatn med en fin rasteplass, deretter videre opp en knaus til ett utsiktspunkt

Karsviksanden på Kjerringøy

Korsviksanden strand på Kjerringøy

Korsviksanden ligger rundt 3 km fra fergekaia på Kjerringøy. Når du nærmer deg vil du se ei stor strand på venstre siden, parkeringa er til høyre

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 kilometer og en padletid på omtrent 4 timer

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til parkeringsplassen