Turløypa ned til Steigtindvatnet

Turen starter på en parkeringsplass like etter ett lite vatn på vei mot Festvåg, herfra går man igjennom litt skog før man kommer opp til berglandskap. Veis ende er Steigtindvatnet som ligger rett nedenfor fjellet Steigtind. Dette er en flott liten tur i herlige omgivelser som er rundt 1.71 km og tar ca 30 minutter fra parkeringa til endepunktet nede ved vatnet. Hvis du vil gjøre turen lengre kan du fortsette langs vatnet mot venstre etter du har passert brua og kommet ned til vannkanten. Her er det ikke sti og oppmerkinger underveis, men det er ikke noe problem å finne fram. Når man går inn i skogen fra bilveien, gå over den første myra så oppover på skrått inntil man kommer til berg. Deretter er det bare å gå rett i mot Steigtind, for så å skrå ned til venstre når du begynner å nærme deg selve vatnet

Turen starter på en parkeringsplass like etter ett lite vatn på vei mot Festvåg, herfra går man igjennom litt skog før man kommer opp til berglandskap. Veis ende er Steigtindvatnet som ligger rett nedenfor fjellet Steigtind. Dette er en flott liten tur i herlige omgivelser som er rundt 1.71 km og tar ca 30 minutter fra parkeringa til endepunktet nede ved vatnet. Hvis du vil gjøre turen lengre kan du fortsette langs vatnet mot venstre etter du har passert brua og kommet ned til vannkanten. Her er det ikke sti og oppmerkinger underveis, men det er ikke noe problem å finne fram. Når man går inn i skogen fra bilveien, gå over den første myra så oppover på skrått inntil man kommer til berg. Deretter er det bare å gå rett i mot Steigtind, for så å skrå ned til venstre når du nærmer deg vatnet

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Steigtindvatnet på nordsiden av Bodø

Parker på den øverste lille parkeringsplassen hvis det er ledige plasser der, hvis ikke kan du parkere på den som er ca 50m lengre ned veien

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Storvika strand i Gildeskål

Strandtur til Storvika i Gildeskål

Denne turen går til Storvika i Gildeskål kommune. Dette er ei stor og fin strand med god plass og en flott sandbunn som strekker seg langt utover havet

Kobbvatnet i Sørfold

Padletur rundt Kobbvatnet

Denne padleturen starter ved Kobbvatnet Camping i Sørfold og går langs land rundt hele Kobbvatnet. Total lengde på denne turen er rundt 10 kilometer

Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man langs veien

Skautuva i Bodø

Fjelltur til Skautuva i Bodø

Denne turen starter på Skaug i Bodø og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter videre til Skautuva som ligger 626 meter over havet

Sandhornet På Sandhornøya

Topptur til Sandhornet i Gildeskål

Denne toppturen går til Sandhornet på Sandhornøya i Gildeskål, med startpunkt ved Horsdal eller kaia nedenfor. Høyeste punkt her er 993 meter over havet

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Svartskogen i Bodø

Langtur i Svartskogen i Bodø

Denne turen starter på parkeringa ved Maskinisten og går igjennom Svartskogen og tilbake til start. Turen er rundt 11.45 kilometer lang og tar ca 2 timer

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover