Turløypa ned til Steigtindvatnet

Turen starter på en parkeringsplass like etter ett lite vatn på vei mot Festvåg, herfra går man igjennom litt skog før man kommer opp til berglandskap. Veis ende er Steigtindvatnet som ligger rett nedenfor fjellet Steigtind. Dette er en flott liten tur i herlige omgivelser som er rundt 1.71 km og tar ca 30 minutter fra parkeringa til endepunktet nede ved vatnet. Hvis du vil gjøre turen lengre kan du fortsette langs vatnet mot venstre etter du har passert brua og kommet ned til vannkanten. Her er det ikke sti og oppmerkinger underveis, men det er ikke noe problem å finne fram. Når man går inn i skogen fra bilveien, gå over den første myra så oppover på skrått inntil man kommer til berg. Deretter er det bare å gå rett i mot Steigtind, for så å skrå ned til venstre når du begynner å nærme deg selve vatnet

Turen starter på en parkeringsplass like etter ett lite vatn på vei mot Festvåg, herfra går man igjennom litt skog før man kommer opp til berglandskap. Veis ende er Steigtindvatnet som ligger rett nedenfor fjellet Steigtind. Dette er en flott liten tur i herlige omgivelser som er rundt 1.71 km og tar ca 30 minutter fra parkeringa til endepunktet nede ved vatnet. Hvis du vil gjøre turen lengre kan du fortsette langs vatnet mot venstre etter du har passert brua og kommet ned til vannkanten. Her er det ikke sti og oppmerkinger underveis, men det er ikke noe problem å finne fram. Når man går inn i skogen fra bilveien, gå over den første myra så oppover på skrått inntil man kommer til berg. Deretter er det bare å gå rett i mot Steigtind, for så å skrå ned til venstre når du nærmer deg vatnet

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Steigtindvatnet på nordsiden av Bodø

Parker på den øverste lille parkeringsplassen hvis det er ledige plasser der, hvis ikke kan du parkere på den som er ca 50m lengre ned veien

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Steigtindvatnet på nordsiden av Bodø
Share on email

Tverlandet natur reservat i Bodø

Tverlandet naturreservat i Bodø

Tverlandet naturreservat ligger mellom Ilstad og Godøynes utenfor Bodø. Man kjører gammelveien fra Tverlandet i mot Saltstraumen for å komme dit

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne skogsturen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger grusveien til man tar av inn i skogen, herfra følger man skogsveien videre

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang

Børvatnet i Bodø

Padletur rundt Børvatnet i Bodø

Denne padleturen går rundt hele Børvatnet som ligger i mellom Børvasstindene og Børnupen. Her er man omringet av flotte omgivelser på alle kanter