Fra Turisthytta til Pallvatnet i Bodø

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet som ligger rett ovenfor Kvalvika. Dette er en flott liten bynær tur for de som bor i området ved Bodø sentrum, selve turen tar ca 35 minutter og fra startpunkt til endepunkt er det 1.83 kilometer. Ganske jevnt terreng hele veien med unntak av ett par små bratte opp og nedstigninger. På de bratteste plassene er det trapper. Flott utsikt i alle retninger får man også underveis. Ved veis ende er det ett lite vatn som er Pallvatnet, her er det en benk man kan ta seg en hvil og matbit på før det bærer tilbake samme vei som man kom

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Parkeringsplassen ved Turisthytta er start punktet for denne turen. Her går det en sti ned i skogen man følger til man kommer til Pallvatnet

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Activate your location by clicking the target icon in the top left menu. You can then keep live track of where you are according to the hiking route

Fra Turisthytta til Pallvatnet
Share on email

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min

Skogstur på Knaplundsøya

Skogstur på Knaplundsløya i Bodø

Denne turen starter ved kirke og museumsområdet før Saltstraumbrua og går til ett lite vann med en fin rasteplass, deretter opp en knaus til ett utsiktspunkt

Fjelltur til Børnupen i Bodø

Børnupen ovenfor Børvatnet i Bodø

Turløypa starter på den nederste parkeringsplassen på grusveien opp møt Børvatnet, videre følger man en sti til venstre i skogen og deretter til Børnupen

Sykkeltur til Øvre Valnesfjord

Denne sykkelturen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i den øvre delen av Valnesfjord. Turen er ca 5 km hver vei

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 meter over havet

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet