Skogstur på Knaplundsøya

Denne turen starter ved kirke og museumsområdet før Saltstraumbrua når man kommer ifra retning Bodø. Her parkerer man og går forbi museet og tar første vei ned på utsiden av kirkegården. Herfra blir det skogsvei videre. Etter ett stykke deler veien seg, men uansett hvordan vei du tar møtes de igjen ett steinkast unna, det skjer igjen ett lite stykke videre og. Når man har kommet opp en bakke full av stein svinger man av og inn på en sti, her kommer man til ett lite vann med en fin rasteplass. Fortsett stien videre rundt vannet til du kommer til stigninga som går opp til knausen, her får du flott utsikt mot Bodø, Saltstraumen og Børvasstindene. Fra parkeringa til endepunktet på toppen av knausen er det ca 2.9 kilometer, noe som tar rundt 40 minutter med roligt ett turtempo

Denne turen starter ved kirke og museumsområdet før Saltstraumbrua når man kommer ifra retning Bodø. Her parkerer man og går forbi museet og tar første vei ned på utsiden av kirkegården. Herfra blir det skogsvei videre. Etter ett stykke deler veien seg, men uansett hvordan vei du tar møtes de igjen ett steinkast unna, det skjer igjen ett lite stykke videre og. Når man har kommet opp en bakke full av stein svinger man av og inn på en sti, her kommer man til ett lite vann med en fin rasteplass. Fortsett stien videre rundt vannet til du kommer til stigninga som går opp til knausen, her får du flott utsikt mot Bodø, Saltstraumen og Børvasstindene. Fra parkeringa til endepunktet på toppen av knausen er det ca 2.9 kilometer, noe som tar rundt 40 minutter med roligt tempo uten pauser

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Skogstur på Knaplundsløya i Bodø

Her parkerer man og fortsetter til fots forbi museet og ned første vei til høyre som går på utsiden av kirkegården. Fortsett langs skogsveien

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Gammelveien mot Misvær

Langs gammelveien mot Misvær

Denne sykkelturen følger gammelveien som går mot Misvær lands fjorden. Total distanse er 6.51 km hver vei, noe som tar rundt 30 minutter med roligt tempo

Skogstur på Skaug i Bodø

Skogstur til Forsan på Skaug

Denne turen starter på den store parkeringsplassen litt nedenfor grendehuset på Skaug. Herfra følger man stien igjennom skog og berg fram til Forsan

Storvika strand i Gildeskål

Strandtur til Storvika i Gildeskål

Denne turen går til Storvika i Gildeskål kommune. Dette er ei stor og fin strand med god plass og en flott sandbunn som strekker seg langt utover havet

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Kjerringøy

Kjerringøy i Bodø kommune

Din guide til vakre Kjerringøy i Bodø kommune. Her finner du alt du trenger å vite om fergeavganger, bussruter, spisesteder, attraksjoner, og turområder

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i bukta Storteinsvika