Durmålstinden i Sørfold kommune

Denne turen går opp til Durmålstinden som ligger ovenfor Straumvatnet i Sørfold kommune, høyeste punkt her er 1142 meter over havet. Herfra får du god utsikt i alle retninger, blant annet ned mot Straumvatnet og Straumen, Fagerdalen og Sisotinden som ligger på andre siden av Sisoveien. Turen går over 2 etapper, den første etappen er fra parkeringsplassen og oppover Sisoveien til den flater ut på det høyeste punktet etter stigninga. Etappe 2 starter på en liten sti på høyre side i ei lita veilomme og går oppover ryggen mot fjelltoppen. Stien forsvinner etterhvert men det er bare å fortsette å gå oppover hvor du vil, til topps kommer du uansett, enten kan man holde seg midt på ryggen eller gå langs kanten for en luftigere opplevelse med bedre utsikt underveis. Totalt ender turen opp på rundt 7.70 kilometer fra start til det høyeste punktet på Durmålstinden. Tidsforbruket ble mer eller mindre 3 timer med en god del hvilepauser

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Fjelltur til Durmålstinden i Sørfold

Slik ser startpunktet for den noe lange turen opp til Durmålstinden ut. Er det opptatt her kan man parkere langs veien en eller annen plass

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet

Skautuva i Bodø

Fjelltur til Skautuva i Bodø

Denne turen starter på Skaug i Bodø og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter videre til Skautuva som ligger 626 meter over havet

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne skogsturen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger grusveien til man tar av inn i skogen, herfra følger man skogsveien videre

Ramskjell i Beiarn

Biltur til Ramskjell i Beiarn kommune

Denne turen går opp til vakre Ramskjell i Beiarn. Man parkerer bilen like ved vatnet på toppen av grusveien, herfra er det bare å utforske området videre til fots

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Litlverivatnet i Rago nasjonalpark

Turen til Litlverivatnet i Rago nasjonalpark i Sørfold starter på en parkeringsplass ved Nordfjordelva, herfra går man opp skogsveien og videre til vatnet