Durmålstinden i Sørfold kommune

Denne turen går opp til Durmålstinden som ligger ovenfor Straumvatnet i Sørfold kommune, høyeste punkt her er 1142 meter over havet. Herfra får du god utsikt i alle retninger, blant annet ned mot Straumvatnet og Straumen, Fagerdalen og Sisotinden som ligger på andre siden av Sisoveien. Turen går over 2 etapper, den første etappen er fra parkeringsplassen og oppover Sisoveien til den flater ut på det høyeste punktet etter stigninga. Etappe 2 starter på en liten sti på høyre side i ei lita veilomme og går oppover ryggen mot fjelltoppen. Stien forsvinner etterhvert men det er bare å fortsette å gå oppover hvor du vil, til topps kommer du uansett, enten kan man holde seg midt på ryggen eller gå langs kanten for en luftigere opplevelse med bedre utsikt underveis. Totalt ender turen opp på rundt 7.70 kilometer fra start til det høyeste punktet på Durmålstinden. Tidsforbruket ble mer eller mindre 3 timer med en god del hvilepauser

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Fjelltur til Durmålstinden i Sørfold

Slik ser startpunktet for den noe lange turen opp til Durmålstinden ut. Er det opptatt her kan man parkere langs veien en eller annen plass

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min

Storvika strand i Gildeskål

Strandtur til Storvika i Gildeskål

Denne turen går til Storvika i Gildeskål kommune. Dette er ei stor og fin strand med god plass og en flott sandbunn som strekker seg langt utover havet

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang

Nevelsfjorden på Kjerringøy

Denne ruta går rundt Nevelsfjorden på Kjerringøy i Bodø kommune. Distansen ender opp på omtrent 8.64 kilometer og tar ca 2.5 timer med noen pauser

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika, som tar ca 30 min

Skogstur på Skaug i Bodø

Skogstur til Forsan på Skaug

Denne turen starter på den store parkeringsplassen litt nedenfor grendehuset på Skaug. Herfra følger man stien igjennom skog og berg fram til Forsan

Svartskogen i Bodø

Langtur i Svartskogen i Bodø

Denne turen starter på parkeringa ved Maskinisten og går igjennom Svartskogen og tilbake til start. Turen er rundt 11.45 kilometer lang og tar ca 2 timer

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden