Durmålstinden i Sørfold kommune

Denne turen går opp til Durmålstinden som ligger ovenfor Straumvatnet i Sørfold kommune, høyeste punkt her er 1142 meter over havet. Herfra får du god utsikt i alle retninger, blant annet ned mot Straumvatnet og Straumen, Fagerdalen og Sisotinden som ligger på andre siden av Sisoveien. Turen går over 2 etapper, den første etappen er fra parkeringsplassen og oppover Sisoveien til den flater ut på det høyeste punktet etter stigninga. Etappe 2 starter på en liten sti på høyre side i ei lita veilomme og går oppover ryggen mot fjelltoppen. Stien forsvinner etterhvert men det er bare å fortsette å gå oppover hvor du vil, til topps kommer du uansett, enten kan man holde seg midt på ryggen eller gå langs kanten for en luftigere opplevelse med bedre utsikt underveis. Totalt ender turen opp på rundt 7.70 kilometer fra start til det høyeste punktet på Durmålstinden. Tidsforbruket ble mer eller mindre 3 timer med en god del hvilepauser

Durmålstinden i Sørfold
Fjelltur til Durmålstinden i Sørfold

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Slik ser startpunktet for den noe lange turen opp til Durmålstinden ut. Er det opptatt her kan man parkere langs veien en eller annen plass

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Fjelltur til Durmålstinden i Sørfold
Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten tur som er nært sentrum

Hovdsundet i Bodø

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, og deretter videre til Hovdsundet. Løypa er litt over 3 km

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i ei bukt

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Turen opp til Fykantrappa er ikke lengre mulig å ta da den nå er stengt permanent. Her kan du se hvordan turen så ut mens trappa enda var åpen

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua og videre

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 min fra start til endepunktet