Turløype til Øvre Vatnvatnet i Bodø

Denne turen starter på det høyeste punktet til Vatnveien, like etter den lange bakken med en stor sving i. Herfra labber man bortover stien ett stykke, inntil berget på høyresiden begynner å flate ut og det ser greit ut å komme seg opp til bergryggen. Herfra fortsetter man nedover berget i retning Vatnvatnet, like før du kommer til ei stor furu svinger man ned en sti i skogen og følger den ned til veis ende, som er ved ei flott lita bukt med en grillplass. Det er litt sti her og der, men vanskelig å holde seg på den hele veien. Så lenge du har kommet deg opp på berget finner du alltids veien ned til bukta. Turen er rundt 1.57 kilometer fra start til slutt og tar ca 30 minutter med roligt tempo uten pauser underveis. Dette er ikke en så veldig lang tur, men man får god mosjon uansett

Denne turen starter på det høyeste punktet til Vatnveien, like etter den lange bakken med en stor sving i. Herfra labber man bortover stien ett stykke, inntil berget på høyresiden begynner å flate ut og det ser greit ut å komme seg opp til bergryggen. Herfra fortsetter man nedover berget i retning Vatnvatnet, like før du kommer til ei stor furu svinger man ned en sti i skogen og følger den ned til veis ende, som er ved ei flott lita bukt med en grillplass. Det er litt sti her og der, men vanskelig å holde seg på den hele veien. Så lenge du har kommet deg opp på berget finner du alltids veien ned til bukta. Turen er rundt 1.57 kilometer fra start til slutt og tar ca 30 minutter med roligt tempo uten pauser underveis. Dette er ikke en så veldig lang tur, men man får god mosjon av terrenget fordet

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Turløype til Øvre Vatnvatnet i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved startpunktet ut. Herfra går man stien inn i skogen og videre til man kan gå opp til bergryggen, følg den videre

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Share on facebook
Share on email

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 meter over havet

Skautuva i Bodø

Fjelltur til Skautuva i Bodø

Denne turen starter på Skaug i Bodø og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter videre til Skautuva som ligger 626 meter over havet

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Indre Lurfjellvatnet på Beiarfjellet

Dette er en lang tur som starter ved tunnelen ved Grønnlihågen på Beiarfjellet, herfra går man til Indre Lurfjellvatnet som ligger ca 10 km unna startpunktet

Padletur mellom Hjertøyene

Padletur mellom Hjertøyene i Bodø

Denne padleturen starter på stranda ved Kvalvika rett utenfor Bodø sentrum, krysser sundet og går rundt Hjertøyene. Distansen ender opp på ca 10 km

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover