Turløype til Øvre Vatnvatnet i Bodø

Denne turen starter på det høyeste punktet til Vatnveien, like etter den lange bakken med en stor sving i. Herfra labber man bortover stien ett stykke, inntil berget på høyresiden begynner å flate ut og det ser greit ut å komme seg opp til bergryggen. Herfra fortsetter man nedover berget i retning Vatnvatnet, like før du kommer til ei stor furu svinger man ned en sti i skogen og følger den ned til veis ende, som er ved ei flott lita bukt med en grillplass. Det er litt sti her og der, men vanskelig å holde seg på den hele veien. Så lenge du har kommet deg opp på berget finner du alltids veien ned til bukta. Turen er rundt 1.57 kilometer fra start til slutt og tar ca 30 minutter med roligt tempo uten pauser underveis. Dette er ikke en så veldig lang tur, men man får god mosjon uansett

Denne turen starter på det høyeste punktet til Vatnveien, like etter den lange bakken med en stor sving i. Herfra labber man bortover stien ett stykke, inntil berget på høyresiden begynner å flate ut og det ser greit ut å komme seg opp til bergryggen. Herfra fortsetter man nedover berget i retning Vatnvatnet, like før du kommer til ei stor furu svinger man ned en sti i skogen og følger den ned til veis ende, som er ved ei flott lita bukt med en grillplass. Det er litt sti her og der, men vanskelig å holde seg på den hele veien. Så lenge du har kommet deg opp på berget finner du alltids veien ned til bukta. Turen er rundt 1.57 kilometer fra start til slutt og tar ca 30 minutter med roligt tempo uten pauser underveis. Dette er ikke en så veldig lang tur, men man får god mosjon av terrenget fordet

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Turløype til Øvre Vatnvatnet i Bodø

Slik ser parkeringsplassen ved startpunktet ut. Herfra går man stien inn i skogen og videre til man kan gå opp til bergryggen, følg den videre

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i bukta Storteinsvika

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne skogsturen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger grusveien til man tar av inn i skogen, herfra følger man skogsveien videre

Hovdsundet i Bodø

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, og deretter videre til Hovdsundet. Denne turen er litt over 3 km lang

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika, som tar ca 30 min