Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken når man kjører mot Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen. Det er bare å følge stien igjennom skogen til du kommer ned til havet, deretter følger du havet helt til du kommer fram til ei stor flott strand som er Auvika. Denne turen er ca 1.67 km lang og fra start til endepunkt tar det rundt 15 minutter med roligt gange. Herfra kan du og følge havet videre helt til du ender opp ved den flotte stranda ved Hovdsundet

Denne turen starter i en sving i bakken når man kjører mot Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen. Det er bare å følge stien igjennom skogen til du kommer ned til havet, deretter følger du havet helt til du kommer fram til ei stor flott strand som er Auvika. Turløypa er ca 1.67 km lang og fra start til endepunkt tar det rundt 15 min med roligt gange. Herfra kan du og følge havet videre til du ender opp ved spektakulære Hovdsundet
Auvika strand i Bodø
Strandtur til Auvika i Bodø

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Stien starter inn i skogen ved denne lille parkeringsplassen. Er det ikke plass her kan du parkere på den store parkeringsplassen på toppen av bakken

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Strandtur til Auvika i Bodø

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går i skogen ved parkeringa til du kommer til stranda

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne turen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger bilveien til man tar av inn i skogen like etter brua

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til Futelva og følger den videre