Grusveien til Junkerfjellet

Denne turen starter ved Soløyvannsveien og går grusveien opp til Junkerfjellet. Etter man har passert overgangsbrua ved travbanen svinger man av opp en grusvei i skogen. Her er det en parkeringsplass og turen starter her. Flott liten tur på 2.63 kilometer som tar under 30 minutter fra parkeringsplassen til toppen, her får du flott utsikt mot blant annet Bodø og Børvasstindene på andre siden av Saltenfjorden. Jevn grei stigning hele veien, så her risikerer man ikke å slite seg ut

Denne turen starter ved Soløyvannsveien og går grusveien opp til Junkerfjellet. Etter man har passert overgangsbrua ved travbanen svinger man av opp en grusvei i skogen. Her er det en parkeringsplass og turen starter her. Flott liten tur på 2.63 kilometer som tar under 30 minutter fra parkeringsplassen til toppen, her får du flott utsikt mot blant annet Bodø og Børvasstindene på andre siden av Saltenfjorden. Jevn grei stigning hele veien, så her blir man ikke særligt sliten

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Grusveien opp til Junkerfjellet i Bodø

Her parkerer man for å gå grusveien opp til Junkerfjellet i Bodø. Sving av like etter brua som går over veien ved travbanen for å komme hit

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i bukta Storteinsvika

Gammelveien mot Misvær

Langs gammelveien mot Misvær

Denne sykkelturen følger gammelveien som går mot Misvær lands fjorden. Total distanse er 6.51 km hver vei, noe som tar rundt 30 minutter med roligt tempo

Padletur rundt Vågøya i Bodø

Denne padleturen starter ved Skjelstad utenfor Bodø sentrum og går rundt vakre Vågøya, deretter tilbake til start. Distansen ender opp på rundt 10 kilometer

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer