Strandtur til Mjelle

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og svinger av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet. Herfra følger man stien ett stykke langs havet til du kommer til ei stor flott strand. Fra parkeringa er det rundt 1.38 km å gå, noe som tar omtrent 15 min. Flott liten tur med ett lekkert endepunkt hvor man kan bade i havet, for de som takler det. Her er det som regel mye folk på varme finværsdager om sommeren

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og svinger av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet. Herfra følger man stien ett stykke langs havet til du kommer til ei stor flott strand. Fra parkeringa er det rundt 1.38 km å gå, noe som tar omtrent 15 min. Flott liten tur med ett lekkert endepunkt hvor man kan bade i havet, for de som takler det. Her er det som regel mye folk på finværsdager om sommeren

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Strandtur til Mjelle i Bodø

Slik ser parkeringsplassen på Mjelle i Bodø ut. Herfra følger man grusveien og stien langs havet helt til man kommer til den borterste stranda

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika, som tar ca 30 min

Fjelltur til Børnupen i Bodø

Børnupen ovenfor Børvatnet i Bodø

Turløypa starter på den nederste parkeringsplassen på grusveien opp møt Børvatnet, videre følger man en sti til venstre i skogen og deretter til Børnupen

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne skogsturen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger grusveien til man tar av inn i skogen, herfra følger man skogsveien videre

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 kilometer lang

Ramskjell i Beiarn

Biltur til Ramskjell i Beiarn kommune

Denne turen går opp til vakre Ramskjell i Beiarn. Man parkerer bilen like ved vatnet på toppen av grusveien, herfra er det bare å utforske området videre til fots

Gammelveien mot Misvær

Langs gammelveien mot Misvær

Denne sykkelturen følger gammelveien som går mot Misvær lands fjorden. Total distanse er 6.51 km hver vei, noe som tar rundt 30 minutter med roligt tempo

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken