Strandtur til Mjelle

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og svinger av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet. Herfra følger man stien ett stykke langs havet til du kommer til ei stor flott strand. Fra parkeringa er det rundt 1.38 km å gå, noe som tar omtrent 15 min. Flott liten tur med ett lekkert endepunkt hvor man kan bade i havet, for de som takler det. Her er det som regel mye folk på varme finværsdager om sommeren

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og svinger av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet. Herfra følger man stien ett stykke langs havet til du kommer til ei stor flott strand. Fra parkeringa er det rundt 1.38 km å gå, noe som tar omtrent 15 min. Flott liten tur med ett lekkert endepunkt hvor man kan bade i havet, for de som takler det. Her er det som regel mye folk på finværsdager om sommeren

• SLIK KOMMER DU DEG TIL STARTPUNKTET

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Strandtur til Mjelle i Bodø

Slik ser parkeringsplassen på Mjelle i Bodø ut. Herfra følger man grusveien og stien langs havet helt til man kommer til den borterste stranda

• TURLØYPA FRA START TIL ENDEPUNKT

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Strandtur til Mjelle i Bodø
Share on email

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Fjelltur til Børnupen i Bodø

Børnupen ovenfor Børvatnet i Bodø

Turløypa starter på den nederste parkeringsplassen på grusveien opp møt Børvatnet, videre følger man en sti til venstre i skogen og deretter til Børnupen

Fisketur til Nordfjorden

Fisketur til Nordfjorden i Sørfold

Denne turen går til brua over Nordfjorden i Sørfold Kommune. Her er det fine fiskeplasser hvor man kan få mange forskjellige fisketyper, hvis man er heldig

Hovdsundet i Bodø

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, og deretter videre til Hovdsundet. Denne turen er litt over 3 km lang