Gammelveien mot Misvær

Denne sykkelturen starter på parkeringsplassen som ligger ved krysset til veien mot Støvsetbrua og Skjerstad, herfra sykler man over brua og tar av mot Åkervik. Først sykler man forbi litt bebyggelse før man kommer til den nedlagte gammelveien mot Misvær. Her får man flott natur på begge sider, men havet på en side og skog og bratte fjell på den andre. Dette området har vært en del utsatt for steinras oppigjennom tidene, så som med alle andre turer så ferdes man på eget ansvar her. Avslutter turen på odden etter den siste fjellskråninga da man kommer til bebyggelse igjen på den andre siden, men man kan fint sykle videre hvis man vil gjøre turen litt lengre. Fra start til mitt endepunkt er det omtrent 6.51 kilometer, noe som tar rundt 30 min med normalt tempo

Denne sykkelturen starter på parkeringsplassen som ligger ved krysset til veien mot Støvsetbrua og Skjerstad, herfra sykler man over brua og tar av mot Åkervik. Først sykler man forbi litt bebyggelse før man kommer til den nedlagte gammelveien mot Misvær. Her får man flott natur på begge sider, men havet på en side og skog og bratte fjell på den andre. Dette området har vært en del utsatt for steinras oppigjennom tidene, så som med alle andre turer så ferdes man på eget ansvar her. Avslutter turen på odden etter den siste fjellskråninga da man kommer til bebyggelse igjen på den andre siden, men man kan fint sykle videre hvis man vil gjøre turen litt lengre. Fra start til mitt endepunkt er det omtrent 6.51 kilometer, noe som tar rundt 30 minutter med normalt tempo

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Langs gammelveien mot Misvær

Slik ser parkeringa hvor man starter turen ut. Herfra fortsetter man til venstre på bildet og tar av med Åkervikskiltet og følger veien videre

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Hovdsundet i Bodø

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, og deretter videre til Hovdsundet. Denne turen er litt over 3 km lang

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i bukta Storteinsvika

Skogstur på Skaug i Bodø

Skogstur til Forsan på Skaug

Denne turen starter på den store parkeringsplassen litt nedenfor grendehuset på Skaug. Herfra følger man stien igjennom skog og berg fram til Forsan

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Ramskjell i Beiarn

Biltur til Ramskjell i Beiarn kommune

Denne turen går opp til vakre Ramskjell i Beiarn. Man parkerer bilen like ved vatnet på toppen av grusveien, herfra er det bare å utforske området videre til fots

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken