Storskogvatnet i Rago nasjonalpark

Denne turen starter innerst ved Nordfjordelva i Sørfold kommune og går opp til vakre Rago nasjonalpark og videre til Storskogvatnet. Fra parkeringsplassen er det bare å gå opp den bratte skogsveien ved turskiltene og følge stien videre helt fram til Storskogvatnet som ligger rundt 7.7 kilometer unna startpunktet. Stien forsvinner litt på ett par korte berg og steinpartier, men det er enkelt å finne den igjen bare du fortsetter i samme retning som du var på. Denne turen involverer litt kupert terreng, stigninger, myr og gjørmete områder, så gode tursko med godt grep bør man absolutt være skodd med. Denne turen tar litt over 2 timer med ganske kjapt turtempo, men regn med å bruke litt mer tid da det er mye flott å se på underveis, som for eksempel Storskogelva som man følger i starten av turen og noen bratte utsiktspunkter hvor man kan nyte den spektakulære naturen Rago har å by på. Sjekk også ut turen som går til Litlverivatnet

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Her starter turen til Storskogvatnet i Rago nasjonalpark. Bakerst i midten bak bilene ser du stien man følger helt fram til Storskogvatnet

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Storskogvatnet i Rago nasjonalpark

Padletur rundt Vågøya i Bodø

Denne padleturen starter ved Skjelstad utenfor Bodø sentrum og går rundt vakre Vågøya, deretter tilbake til start. Distansen ender opp på rundt 10 kilometer

Sykkeltur til Øvre Valnesfjord

Denne sykkelturen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i den øvre delen av Valnesfjord. Turen er ca 5 km hver vei

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunktet

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 meter over havet

Skogstur på Skaug i Bodø

Skogstur til Forsan på Skaug

Denne turen starter på den store parkeringsplassen litt nedenfor grendehuset på Skaug. Herfra følger man stien igjennom skog og berg fram til Forsan

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Skautuva i Bodø

Fjelltur til Skautuva i Bodø

Denne turen starter på Skaug i Bodø og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter videre til Skautuva som ligger 626 meter over havet