Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy, i ei bukt like før man kommer til Tårnvika. Fra fergekaia på Misten er det omtrent 29 kilometers kjøring til Ospvika, noe som tar rundt 30 minutter. Denne plassen egner seg best å dra til når det er fjære, da en god del av stranda er under vann når det er flo. På høyre del av stranda i retning Tårnvika er det mest sand og langgrundt utover havet, som gjør det fint til vassing og bading på varme sommerdager

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy, i ei bukt like før man kommer til Tårnvika. Fra fergekaia på Misten er det omtrent 29 km kjøring til Ospvika, noe som tar rundt 30 minutter. Denne plassen egner seg best å dra til når det er fjære, da en god del av stranda er under vann når det er flo. På høyre del av stranda i retning Tårnvika er det mest sand og langgrundt utover havet, som gjør det fint til vassing og bading på varme dager

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Ospvika strand på Kjerringøy

Her kan du parkere for så å gå litt tilbake og deretter ned på stranda. Er det opptatt her finns det andre plasser å parkere før denne plassen

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet

Strandtur til Ausvika

Strandtur til Ausvika i Bodø

Ausvika ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går i skogen ved parkeringa til du kommer til stranda

Skautuva i Bodø

Fjelltur til Skautuva i Bodø

Denne turen starter på Skaug i Bodø og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter videre til Skautuva som ligger 626 moh

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 min fra start til endepunktet

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Gammelveien mot Misvær

Langs gammelveien mot Misvær

Denne sykkelturen følger gammelveien som går mot Misvær lands fjorden. Total distanse er 6.51 km hver vei, noe som tar rundt 30 minutter