Hømmervatnet i Øvre Valnesfjord

Denne turen starter ved Valnesfjord Helsesportsenter i Øvre Valnesfjord og går langs litt vei og deretter på sti til Hømmervatnet. Fra parkeringsplassen går man nedover asfaltveien og følger den, etter ei stund kommer man til ei stor trebru som går over elva, kryss broen og fortsett på stien videre. Underveis er mestparten av løypa tilrettelagt med broer over myrene og trapper opp skråningene. Her er det ganske flatt terreng hele veien, så dette er en ganske enkel middels lang tur. Fra start til endepunktet er det omtrent 4 kilometer, noe som tar rundt 1 time med roligt turtempo uten noen pauser underveis. Halveis utti løypa kommer man til ett punkt hvor man kan velge å skrå nedover for å gå resten av turen på treplanker over myrene for så å ende opp på samme endepunkt. Er det tørt og fint i terrenget er det bare å fortsette videre langs bergene på stien du fulgte. Ved veis ende er det en benk og en liten bålplass like ved vatnet. Alternativt endepunkt: Man kan også gå ett lite stykke langs vatnet på venstre side inntil man kommer til en benk og en gapahuk som ligger like ved elva

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Turløypa til Hømmervatnet i Valnesfjord

Turen til Hømmervatnet starter på parkeringa ved Valnesfjord Helsesportsenter, som ligger i den øvre delen av Valnesfjord i Fauske kommune

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Skogstur rundt Vågøyvatnet

Skogstur rundt Vågøyvatnet i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten bynær tur for de som bor i Bodø sentrum

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter

Hovdsundet i Bodø

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, og deretter videre til Hovdsundet. Denne turen er litt over 3 km lang

Mjønesfjellet i Bodø

Fjelltur til Mjønesfjellet i Bodø

Turen til Mjønesfjellet starter på en parkeringsplass i skogen til venstre ved Vatnveiens ende. Distansen herfra til toppen av fjellet er ca 5.58 kilometer