Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad Naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man langs veien på venstre side. Herfra er det bare å labbe rett inn i naturreservatet som ligger inntil veien. Denne turen anbefales å ta når det er full fjære, da mestparten av området er oversvømt ved flo og dekker strendene og fjæreområdet. Her er det og en flott strand man kan bade eller vasse på en varm og fin sommerdag, for de som takler litt kaldt vann

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Skjelstad naturreservat i Bodø

På denne langstrekka i retning Kløkstad kan man parkere langs veien. Herfra går man inn på skogsveien og deretter ut til havet og stranda

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Pallvatnet i Bodø

Fra Turisthytta til Pallvatnet

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet. Flott liten tur som er nært sentrum

Heggmokulpen i Bodø

Rusletur til Heggmokulpen i Bodø

Skogsturen til Heggmokulpen starter på den store parkeringa til høyre etter kraftstasjonen. Ett grønt turskilt viser hvor turløypa starter

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i ei bukt

Bestefarvarden i Bodø

Hovdsundet i Bodø

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, og deretter videre til Hovdsundet. Løypa er litt over 3 km

Mjønesfjellet i Bodø

Fjelltur til Mjønesfjellet i Bodø

Turen til Mjønesfjellet starter på parkeringa i skogen til venstre ved Vatnveiens ende. Herfra til toppen av fjellet er det ca 5.58 kilometer å gå