Video av Sandhornet i Gildeskål

Video av toppen til Sandhornet i Gildeskål. Lang og slitsom tur for å komme seg opp hit, men når man først er kommet fram er ikke utsikten noe å klage på
Toppen av Sandhornet i Gildeskål

Svartskogen i Bodø

Langtur i Svartskogen i Bodø

Denne turen starter på parkeringa ved Maskinisten og går igjennom Svartskogen og tilbake til start. Turen er rundt 11.45 kilometer lang og tar ca 2 timer

Padletur mellom Hjertøyene

Padletur mellom Hjertøyene i Bodø

Denne padleturen starter på stranda ved Kvalvika rett utenfor Bodø sentrum, krysser sundet og går rundt Hjertøyene. Distansen ender opp på ca 10 km

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken

Sandhornet På Sandhornøya

Topptur til Sandhornet i Gildeskål

Denne toppturen går til Sandhornet på Sandhornøya i Gildeskål, med startpunkt ved Horsdal eller kaia nedenfor. Høyeste punkt her er 993 meter over havet

Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man langs veien

Fjelltur til Børnupen i Bodø

Børnupen ovenfor Børvatnet i Bodø

Turløypa starter på den nederste parkeringsplassen på grusveien opp møt Børvatnet, videre følger man en sti til venstre i skogen og deretter til Børnupen

Nevelsfjorden på Kjerringøy

Denne ruta går rundt Nevelsfjorden på Kjerringøy i Bodø kommune. Distansen ender opp på omtrent 8.64 kilometer og tar ca 2.5 timer med noen pauser