Padletur rundt Straumvatnet

Denne turen starter innerst i Straumvatnet like etter kraftstasjonen, nedenfor Durmålstinden. Herfra sjøsetter man seg og padler nedover Straumvatnet til elvemunningen, så opp igjen på motsatt side tilbake til startpunktet. Denne turen er rundt 12 kilometer lang og tok ca 3 timer med normalt turtempo og noen pauser på land underveis for å spise å rette ut ryggen. Her er det steinlandskap på turen ned og berglandskap på turen opp. Flott padletur med en brukbart lang distanse

Denne turen starter innerst i Straumvatnet like etter kraftstasjonen, nedenfor Durmålstinden. Herfra sjøsetter man seg og padler nedover Straumvatnet til elvemunningen, så opp igjen på motsatt side tilbake til startpunktet. Denne turen er rundt 12 kilometer lang og tok ca 3 timer med normalt turtempo og noen pauser på land underveis for å spise å rette ut ryggen. Her er det steinlandskap på turen ned og berglandskap på turen opp. Flott padletur med lang distanse

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Padletur rundt Straumvatnet i Sørfold

Her er parkeringsplassen til startpunktet for turen rundt Straumvatnet. Herfra går man ned til vatnet på høyre på bildet og starter turen

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Share on facebook
Share on email

Langsand på Sandhornøya

Langsand strand på Sandhornøya

Turen går til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål. Her finner du Langsand, ei lang brei strand som ligger i fine naturomgivelser under ett fjell

Sykkeltur til Øvre Valnesfjord

Denne sykkelturen starter på en parkeringsplass på Bringslimarkveien og går opp til Hola i den øvre delen av Valnesfjord. Turen er ca 5 km hver vei

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet

Skogstur rundt Vågøyvatnet

Skogstur rundt Vågøyvatnet i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet