Fykantrappa i Meløy kommune

Fykantrappa og området rundt sett fra lufta. Trappa går 300 meter opp den bratte fjellstigen og består av totalt 1129 steg, endepunktet her er Rallarbrakka

Store Sandvika i Bodø

Fjærelangs til Store Sandvika

Denne turen starter ett stykke forbi Tverlandet og går til ei bukt som heter Store Sandvika. Selve turen er rundt 2.26 kilometer lang og tar rundt 46 minutter

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken

Kobbvatnet i Sørfold

Padletur rundt Kobbvatnet

Denne padleturen starter ved Kobbvatnet Camping i Sørfold og går langs land rundt hele Kobbvatnet. Total lengde på denne turen er rundt 10 kilometer

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Langsand på Sandhornøya

Langsand strand på Sandhornøya

Turen går til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål. Her finner du Langsand, ei lang brei strand som ligger i fine naturomgivelser under ett fjell

Litlverivatnet i Rago nasjonalpark

Turen til Litlverivatnet i Rago nasjonalpark i Sørfold starter på en parkeringsplass ved Nordfjordelva, herfra går man opp skogsveien og videre til vatnet

Skogstur rundt Vågøyvatnet

Skogstur rundt Vågøyvatnet i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Maskinisten i Bodø og går rundt Vågøyvatnet. Turen er ca 6.69 kilometer lang og tar rundt en times tid

Tverlandet natur reservat i Bodø

Tverlandet naturreservat i Bodø

Tverlandet naturreservat ligger mellom Ilstad og Godøynes utenfor Bodø. Man kjører gammelveien fra Tverlandet i mot Saltstraumen for å komme dit