Fykantrappa i Meløy kommune

Fykantrappa og området rundt sett fra lufta. Trappa går 300 meter opp den bratte fjellsiden og består av 1129 steg, stengt for ferdsel nå
Nature Sounds TV
Finnesfjellet i Gildeskål

Finnesfjellet i Gildeskål kommune

Denne turen starter på en liten parkeringsplass ved Finnes i Gildeskål. Herfra går man rundt 1.8 km i en time til man når toppen av Finnesfjellet

Langsand på Sandhornøya

Langsand strand på Sandhornøya

Turen går til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål. Her finner du Langsand, ei lang brei strand som ligger i majestetiske omgivelser

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika

Skogstur på Knaplundsøya

Skogstur på Knaplundsløya i Bodø

Denne turen starter ved kirka før Saltstraumbrua og går til ett lite vatn med en fin rasteplass, deretter videre opp en knaus til ett utsiktspunkt

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell så langt man vil

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går i skogen ved parkeringa til du kommer til stranda

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken