Vinter på en solskinnsdag i nord

Vinterlandskap tatt her og der i Bodø og Fauske kommune i Nordland en kald vinterdag. Bildene er fra Valnesfjord, Mørkvedbukta, og Bodøsjøen
Nature Sounds TV
Kjerringøy

Kjerringøy i Bodø kommune

Din guide til vakre Kjerringøy i Bodø kommune. Her finner du alt du trenger å vite om ferge og bussruter, spisesteder, attraksjoner, og mere

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Skogstur på Knaplundsøya

Skogstur på Knaplundsløya i Bodø

Denne turen starter ved kirka før Saltstraumbrua og går til ett lite vatn med en fin rasteplass, deretter videre opp en knaus til ett utsiktspunkt

Padletur rundt Vågøya i Bodø

Denne padleturen starter ved Skjelstad utenfor Bodø sentrum og går rundt Vågøya, deretter tilbake til start. Distansen ender opp på 10 km

Karsviksanden på Kjerringøy

Korsviksanden strand på Kjerringøy

Korsviksanden ligger rundt 3 km fra fergekaia på Kjerringøy. Når du nærmer deg vil du se ei stor strand på venstre siden, parkeringa er til høyre

Strandtur til Ausvika

Strandtur til Ausvika i Bodø

Ausvika ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden

Nevelsfjorden på Kjerringøy

Denne ruta går rundt Nevelsfjorden på Kjerringøy i Bodø. Distansen ender opp på omtrent 8.64 kilometer og tar ca 2.5 timer med noen pauser