Hovdsundet i Bodø

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, deretter videre til Hovdsundet. Denne turen er litt over 3 kilometer lang og tar ca en time til veis ende. Etter du har passert Auvika blir det en del hindringer du må hoppe og klatre over, men du kan unngå disse ved å gå rundt lengre opp i skogen, ellers er det ganske jevnt terreng helt til veis ende. Nedstigningen det siste stykket er litt kronglete og bratt ett par enkelte plasser, det er og en alternativ sti som er lettere å ta, denne treffer du på hvis du går forbi dammen som ligger enda litt lengre borte ved ei myr. Total lengde på denne turen hvis man går helt ned til stranda ender opp på rundt 3.95 kilometer, noe som tok 1 time og 15 minutter med ett roligt tempo og en liten pause. Her får man flott landskap underveis på hele turen

Denne turen starter i bakken opp mot Mjelle og går langs havet til Auvika strand, deretter videre til Hovdsundet. Denne turen er litt over 3 kilometer lang og tar ca en time til veis ende. Etter du har passert Auvika blir det en del hindringer du må hoppe og klatre over, men du kan unngå disse ved å gå rundt lengre opp i skogen, ellers er det ganske jevnt terreng helt til veis ende. Nedstigningen det siste stykket er litt kronglete og bratt ett par enkelte plasser, det er og en annen sti som er lettere å ta, denne treffer du på hvis du går forbi dammen som ligger enda litt lengre borte ved ei myr. Total lengde på denne turen hvis man går helt ned til stranda ender opp på rundt 3.95 kilometer, noe som tok 1 time og 15 minutter med ett roligt tempo og en liten pause ved Auvika strand
Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Turstien starter inn i skogen ved denne lille parkeringsplassen. Er det ikke plass her kan du parkere på den store plassen på toppen av veien

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Havlangs til Hovdsundet i Bodø

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går i skogen ved parkeringa til du kommer til stranda

Svartskogen i Bodø

Langtur i Svartskogen i Bodø

Denne turen starter ved Maskinisten og går igjennom Svartskogen tilbake til start. Turen er rundt 11.45 kilometer lang og tar ca 2 timer

Mjønesfjellet i Bodø

Fjelltur til Mjønesfjellet i Bodø

Turen til Mjønesfjellet starter på parkeringa i skogen til venstre ved Vatnveiens ende. Herfra til toppen av fjellet er det ca 5.58 kilometer å gå

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 moh

Skjelstad naturreservat i Bodø

Denne turen går til Skjelstad naturreservat som ligger ett lite stykke før Skaug i retning Festvåg. På langstrekka mot Kløkastad parkerer man

Strandtur til Ausvika

Strandtur til Ausvika i Bodø

Ausvika ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass til venstre