Bergvandring langs Blåfjell

Denne turen starter på parkeringsplassen på Kvikstadheia som er øverst i bakken etter Hogndalen. Herfra går man rett over veien hvor det er ett turskilt og en sti bortover myra, det er oppmerket med blått her og der samt synlig sti mestparten av etappen opp til den første varden på toppen. På denne turen er det ikke noe spesielt endepunkt, når man har kommet seg opp til selve ryggen er det bare å vandre avgårde hvor man vil, så langt man vil. På denne turen gikk man helt til det begynte å gå nedover igjen, det resulterte i en tur på 6.39 kilometer, noe som tok 1 time og 45 minutter. Så totalt ender turen opp på over ei mil og rundt 3 timer tur retur

Denne turen starter på parkeringsplassen på Kvikstadheia som er øverst i bakken etter Hogndalen. Herfra går man rett over veien hvor det er ett turskilt og en sti bortover myra, det er oppmerket med blått her og der samt synlig sti mestparten av etappen opp til den første varden på toppen. På denne turen er det ikke noe spesielt endepunkt, når man har kommet seg opp til selve ryggen er det bare å vandre avgårde hvor man vil, så langt man vil. På denne turen gikk man helt til det begynte å gå nedover igjen, det resulterte i en tur på 6.39 km, noe som tok 1 time og 45 min. Så totalt ender turen opp på over ei mil

Blåfjell i Bodø
Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Slik ser parkeringsplassen på Kvikstadheia ut. Den ligger øverst i bakken etter Hogndalen. Gå over veien og følg stien videre oppover i høyden

Trykk på blink ikonet oppe i venstre hjørne for å aktivere din posisjon på mobilen. Du kan da se på kartet hvor du befinner deg i forhold til turløypa

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Tverlandet natur reservat i Bodø

Tverlandet naturreservat i Bodø

Tverlandet naturreservat ligger mellom Ilstad og Godøynes utenfor Bodø. Ta gammelveien fra Tverlandet mot Saltstraumen for å komme dit

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 moh

Steigtind i Bodø

Topptur til Steigtind i Bodø

Turen starter på Skaug og går til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta er rundt 5.8 km lang

Blombakkfjellet i Bodø

Fjelltur til Blombakkfjellet

Denne fjellturen starter på parkeringa i enden av Vatnveien. Herfra går man til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet