Langsand strand på Sandhornøya

Denne turen bærer avgårde til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål kommune. Her finner du Langsand, ei veldig lang og bred strand som ligger i flotte naturomgivelser under ett fjell, så her er det ikke noe problem å finne en plass for seg selv, selv om det er mange andre som også har tatt turen hit. Fra Bodø til parkeringsplassen ved Langsand er det rundt 80 km og det tar ca 1 time og 15 minutter å komme seg hit. Kjøreturen til Langsand i seg selv er også en veldig flott biltur med mye vakker natur å se på underveis. Det er også flere små strender å sjekke ut underveis på Sandhornøya før du kommer til Langsand

Denne turen bærer avgårde til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål kommune. Her finner du Langsand, ei veldig lang og bred strand som ligger i flotte naturomgivelser under ett fjell, så her er det ikke noe problem å finne en plass for seg selv, selv om det er mange andre som også har tatt turen hit. Fra Bodø til parkeringsplassen ved Langsand er det rundt 80 km, noe som tar ca 1 time og 15 minutter. Kjøreturen til Langsand i seg selv er også en veldig flott biltur med mye vakker natur å se på underveis. Det er også flere små strender å sjekke ut underveis på Sandhornøya før du kommer til Langsand

Langsand på Sandhornøya
Langsand strand på Sandhornøya

Se på kartet ovenfor hvor startpunktet for denne turen er, fyll det så inn på nytt manuelt hvis det trengs når du lager kjøreruten på mobiltelefonen

Parkeringsplassen ved Langsand strand på Sandhornøya ser slik ut. Det er en veldig kort vei å rusle fra parkeringsplassen og ned til stranda

Her er de nyeste turforslagene

Ingeborgfossen i Saltdal

Ingeborgfossen i Saltdal kommune

Turen til Ingeborgfossen i Saltdal starter på en parkeringsplass innerst ved Botvatnet. Herfra går man over hengebrua og følger stien videre

Nattmålstuva via Evjenrunden

Evjenrunden er 7.9 kilometer lang og går innom Nattmålstuva, her får man flott utsikt mot blant annet fjellene Børvasstindene og Sundstraumen

Skogstur på Evjen

Rusletur i skogen på Evjen

Flott liten skogstur som starter ved vanntårnet på Evjen, går en tur i sirkel og ender opp igjen ved utgangspunktet. Total distanse er 3.25 km

Bestefarvarden i Bodø

Rusletur opp til Bestefarvarden i Bodø, lokalisert like utenfor sentrum. Fra parkeringsplassen til Bestefarvarden er det 1 kilometer hver vei

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går i skogen ved parkeringa til du kommer til stranda

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til parkeringsplassen

Mjønesfjellet i Bodø

Fjelltur til Mjønesfjellet i Bodø

Turen til Mjønesfjellet starter på parkeringa i skogen til venstre ved Vatnveiens ende. Herfra til toppen av fjellet er det ca 5.58 kilometer å gå

Tussvatnet i Bodø

Skogstur til Tussvatnet i Bodø

Denne turen går til Tussvatnet i Bodø. Man starter turen ved Arlia og følger bilveien til man tar av inn i skogen like etter brua