Småturer

Fine turer for å strekke på beina
Heggmokulpen i Bodø
Besøk: 102

Turen til Heggmokulpen starter på en stor parkeringsplass øverst ved Vatnvatnet på høyre side av kraftstasjonen, like etter man har passert ei lita bru. Her er det ett grønt turskilt det står Kulpen på der stien starter. Herfra er det bare å følge stien til du kommer til veis ende ved Heggmokulpen. Dette er en flott liten rusletur på rundt snaue 900 meter som tar omtrent 12 minutter fra parkeringsplassen til endepunktet. Heggmokulpen er ett …

Sjurnakken og Vågnakken
Besøk: 152

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen går man først innom Sjurnakken og deretter videre opp til Vågnakken. Dette er en ganske liten tur som tar rundt 30 minutter fra startpunktet til endepunktet på Vågnakken. Selve løypa er omkring 2 kilometer lang hver vei. Sving av på første avkjørsel til venstre etter avkjørselen til Naurstad for å komme til parkeringsplassen Se på kartet hvor startpunktet for turen er og fyll det så inn på …

Keiservarden i Bodø
Besøk: 292

Denne lille fjellturen starter på parkeringsplassen nedenfor Turisthytta i Bodø. Herfra går man sherpastien opp til Keiservarden. Denne turen er rundt 2.30 kilometer lang og tar ca en halvtime fra start til toppen med normalt turtempo. Flott liten bynær tur som egner seg for de aller fleste. Når du har kommet til toppen av Keiservarden har du flott 360 graders utsikt over blant annet Bodø, Børvasstindene og Landegode. Keiservarden er oppkalt etter den siste tyske …

Junkerfjellet i Bodø
Besøk: 239

Denne turen starter ved Soløyvannsveien og går grusveien opp til Junkerfjellet. Etter man har passert overgangsbrua ved travbanen svinger man av opp en grusvei i skogen. Her er det en parkeringsplass og turen starter her. Flott liten tur på 2.63 kilometer som tar under 30 minutter fra parkeringsplassen til toppen, her får du flott utsikt over blant annet Bodø og Børvasstindene på andre siden av fjorden Se på kartet hvor startpunktet for turen er og fyll det …

Valnesfossen i Bodø kommune
Besøk: 370

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 kilometer lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunkt med normalt gangtempo. Den første halvdelen av løypa går langs skogsvei mens andre halvdel er en mindre sti. Valnesfossen er ett spektakulært skue og er Bodøs største foss med ett fritt fall på 60 meter. Denne turen har jevnt terreng hele veien og passer til alle og …

Pallvatnet i Bodø
Besøk: 113

Denne turen starter ved Turisthytta i Bodø og følger stien bortover til Linken, derifra videre til Pallvatnet i Kvalvika. Dette er en flott liten bynær tur for de som bor i Bodø, selve turen tar ca 35 minutter og fra startpunkt til endepunkt er det 1.83 kilometer. Ganske jevnt terreng hele veien med unntak av ett par små bratte opp og nedstigninger. Flott utsikt i alle retninger får man og underveis. Ved veis ende er …