Sjønstå mellom Fauske og Sulitjelma

Denne flotte plassen heter Sjønstå og ligger mellom Fauske og Sulitjelma. For å komme seg hit er det en liten gåtur som starter oppe ved hovedveien

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Nevelsfjorden på Kjerringøy

Denne ruta går rundt Nevelsfjorden på Kjerringøy i Bodø kommune. Distansen ender opp på omtrent 8.64 kilometer og tar ca 2.5 timer med noen pauser

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Ospvika på Kjerringøy

Ospvika strand på Kjerringøy

Denne strandturen går til Ospvika som ligger nesten ytterst på Kjerringøy. Fra fergekaia på Misten er det 29 kilometers kjøring til Ospvika, som tar ca 30 min

Sandhornet På Sandhornøya

Topptur til Sandhornet i Gildeskål

Denne toppturen går til Sandhornet på Sandhornøya i Gildeskål, med startpunkt ved Horsdal eller kaia nedenfor. Høyeste punkt her er 993 meter over havet

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda