Hovdsundet strand utenfor Bodø

Slik ser det ut når du har kommet til endepunktet for den 3 km lange fjæreturen til Hovdsundet strand. Denne flotte plassen ligger på nordsiden av Bodø

Strandtur til Ausvika

Strandtur til Ausvika i Bodø

Denne stranda ligger på nordsiden av Bodø i retning Festvåg. Ett stykke etter Løpsmarka svinger man av på en stor parkeringsplass på venstresiden av veien

Finnkonnakken i Bodø

Fjelltur til Finnkonnakken i Bodø

Denne fjellturen går til Finnkonnakken i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for de fleste, med høyeste punkt på snaue 518 meter over havet

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Tverlandet natur reservat i Bodø

Tverlandet naturreservat i Bodø

Tverlandet naturreservat ligger mellom Ilstad og Godøynes utenfor Bodø. Man kjører gammelveien fra Tverlandet i mot Saltstraumen for å komme dit

Storvika strand i Gildeskål

Strandtur til Storvika i Gildeskål

Denne turen går til Storvika i Gildeskål kommune. Dette er ei stor og fin strand med god plass og en flott sandbunn som strekker seg langt utover havet

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Valnesfossen i Bodø

Skogstur til Valnesfossen i Bodø

Dette er en flott liten skogstur som følger elva frem til Valnesfossen i Bodø. Turen er ca 1.63 km lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunktet