Her og der langs Futelva i Bodø

Snutter tatt rundtomkring ved Futelva i Bodø, tidligt om høsten en solskinnsdag mens trærne enda er grønne. Flott plass å gå tur langs elva, alle årstider

Fisketur til Nordfjorden

Fisketur til Nordfjorden i Sørfold

Denne turen går til brua over Nordfjorden i Sørfold Kommune. Her er det fine fiskeplasser hvor man kan få mange forskjellige fisketyper, hvis man er heldig

Heggmokulpen i Bodø

Rusletur til Heggmokulpen i Bodø

Skogsturen til Heggmokulpen starter på den store parkeringa på høyre side etter kraftstasjonen. Her er det ett grønt turskilt som viser hvor turløypa starter

Mjelle i Bodø

Strandtur til Mjelle i Bodø

For å komme til Mjelle i Bodø kjører man forbi Skaug i retning Festvåg og tar av ved Mulstrand. Følg veien til du kommer til en stor parkeringsplass ved havet

Finnesfjellet i Gildeskål

Finnesfjellet i Gildeskål kommune

Denne fjellturen starter på en liten parkeringsplass ved Finnes i Gildeskål. Herfra går man rundt 1.8 km i en time inntil man når toppen av Finnesfjellet

Skogstur langs Futelva

Skogstur langs Futelva i Bodø

Denne skogsturen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger den til brua, så videre i skogen

Sjurnakken og Vågnakken

Sjurnakken og Vågnakken i Bodø

Denne turen starter litt forbi Tverlandet i retning Fauske. Fra parkeringsplassen i skogen går man først innom Sjurnakken og deretter til Vågnakken

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden