Fjæreturer en vinterdag i Bodø

Fjæreturer en kald og overskyet vinterdag i Februar her og der i Bodø kommune. Disse bildene er tatt ved Tverlandet naturreservat og Store Sandvika

Trappetur til Rallarbrakka

Fykantrappa i Meløy kommune

Denne turen går opp Fykantrappa i Meløy kommune, med Rallarbrakka som endepunkt. Trappene består av 1129 steg som går 300 meter oppover fjellsiden

Skogstur på Skaug i Bodø

Skogstur til Forsan på Skaug

Denne turen starter på den store parkeringsplassen litt nedenfor grendehuset på Skaug. Herfra følger man stien igjennom skog og berg fram til Forsan

Blåfjell i Bodø

Bergvandring langs Blåfjell i Bodø

Turløypa starter på parkeringsplassen på toppen av Kvikstadheia, herfra går man opp fjellsiden og følger ryggen bortover Blåfjell til det begynner å gå nedover

Sandfjellet i Bodø

Storvarden på Sandfjellet i Bodø

Turen til Storvarden starter på den store parkeringa på toppen av Kvikstadheia. Herfra følger man fjellet fram til Storvarden, som er på det høyeste punktet

Mjønesfjellet i Bodø

Fjelltur til Mjønesfjellet i Bodø

Turen til Mjønesfjellet starter på en parkeringsplass i skogen til venstre ved Vatnveiens ende. Distansen herfra til toppen av fjellet er ca 5.58 kilometer

Langsand på Sandhornøya

Langsand strand på Sandhornøya

Turen går til den største stranda på Sandhornøya i Gildeskål. Her finner du Langsand, ei lang brei strand som ligger i fine naturomgivelser under ett fjell

Vatnvatnet i Bodø

Padletur på Vatnvatnet i Bodø

Denne padleturen går en runde langs den øvre delen av Vatnvatnet i Bodø. Distansen på turen ender opp på rundt 6.5 km, noe som tar ca 1 time og 30 min

Litlverivatnet i Rago nasjonalpark

Turen til Litlverivatnet i Rago nasjonalpark i Sørfold starter på en parkeringsplass ved Nordfjordelva, herfra går man opp skogsveien og videre til vatnet