Børvasstindene og Øvre Åselivatnet

Slik ser det ut i området oppe ved Øvre Åselivatnet som ligger i Bodø kommune. Her kan man enten ha turens endepunkt som innersiden eller yttersiden

Auvika strand i Bodø

Strandtur til Auvika i Bodø

Denne turen starter i en sving i bakken opp i retning Mjelle, herfra følger du stien som går inn i skogen ved parkeringsplassen til du kommer til stranda

Valnesvatnet i Bodø

Padletur rundt Valnesvatnet

Denne padleturen går langs land rundt Valnesvatnet i Bodø, noe som ender opp med en distanse på rundt 16.5 km og en padletid på omtrent 4 timer

Skautuva i Bodø

Fjelltur til Skautuva i Bodø

Denne turen starter på Skaug i Bodø og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter videre til Skautuva som ligger 626 meter over havet

Øvre Vatnvatnet i Bodø

Turløype til Øvre Vatnvatnet i Bodø

Dette er en flott liten tur som starter på det høyeste punktet på Vatnveien i Bodø og går bortover langs bart berg og ned til ei lita bukt ved Øvre Vatnvatnet

Høgnakken på Straumøya i Bodø

Høgnakken på Straumøya

Denne turen starter på parkeringa ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving, opp bergene og videre til Høgnakken

Storteinsvika på Straumøya

Fjærelangs på Straumøya i Bodø

Denne fjæreturen starter nede på en grusvei ved noen naust, herfra følger man fjæra rundt 3 km inntil man kommer til ei lita strand i bukta Storteinsvika

Skogstur på Knaplundsøya

Skogstur på Knaplundsløya i Bodø

Denne turen starter ved kirke og museumsområdet før Saltstraumbrua og går til ett lite vann med en fin rasteplass, deretter opp en knaus til ett utsiktspunkt

Sandhornet På Sandhornøya

Topptur til Sandhornet i Gildeskål

Denne toppturen går til Sandhornet på Sandhornøya i Gildeskål, med startpunkt ved Horsdal eller kaia nedenfor. Høyeste punkt her er 993 meter over havet