Toppturer I Bodø Og Salten

Det er 6 turforslag i denne kategorien

Her er kategorien for de som liker å slite litt før man blir belønnet med en nydelig utsikt over vårt vakre landskap. Her finner du fulle ruter til mange flotte fjelltopper

Fjelltur til Børnupen

Visninger: 183 Sted: Bodø
Denne fjellturen starter ved den første parkeringsplassen på skogsveien opp mot Børvatnet i Bodø. Herfra går man ett lite stykke oppover veien før man svinger av der det er skiltet Storvarden. Man følger venstre bergrygg oppover helt til det flater...

Topptur til Sandhornet

Visninger: 794 Sted: Gildeskål
Turen opp til Sandhornet i Gildeskål starter på parkeringsplassen ved fergeleiet i Horsdal. Herfra går man enten tilbake ett stykke langs bilveien og tar av ved første avkjørsel til høyre, eller så kan man gå langs fjæra såfremt det ikke er full...

Topptur til Steigtind

Visninger: 1224 Sted: Bodø
Denne turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til venstre og fortsetter videre til Steigtind. Denne ruta  er rundt 5.8 km lang fra start til endepunkt og tok rundt 2 timer og 45 minutter med en del småpauser underveis. Steigt...

Fjelltur til Skautuva

Visninger: 491 Sted: Bodø
Denne turen starter på Skaug og går opp til Skaugskaret, derfra tar man til høyre og fortsetter til Skautuva. Denne ruta  er litt over 4 km lang fra start til endepunkt og tok 1 time og 20 minutter med en del småpauser underveis. Skautuva ligger 626 ...
Nøkkelord:

Fjelltur til Blombakkfjellet

Visninger: 2311 Sted: Bodø
Denne turen starter på parkeringsplassen øverst ved Vatnvatnet. Herfra går man opp til Heggmovatnet, over demninga og videre opp til Blombakkfjellet som ligger 552 meter over havet. Etter den første stigninga etter demninga kan man legge seg ut til h...

Finnkonnakken i Bodø

Visninger: 6145 Sted: Bodø
Denne toppturen går til Finnkonnakken som ligger i Sjunkhatten Nasjonalpark i Bodø. Dette er en flott liten topptur som passer for alle, med høyeste punkt på 518 meter over havet. Fra parkeringsplassen ved Svartvatnet i retning Festvåg, til toppen a...