Skogsturer I Bodø Og Salten

Det er 7 turforslag i denne kategorien

Her finner du en samling forslag til turer i Saltens skog og mark. Denne seksjonen inneholder turer i umiddelbar nærhet fra Bodø, samt andre turer litt lengre utenbys

Storskogvatnet i Rago

Visninger: 609 Sted: Sørfold
Denne turen starter innerst ved Nordfjordelva i Sørfold Kommune og går opp til Rago Nasjonalpark og videre til Storskogvatnet. Fra parkeringsplassen er det bare å gå opp den bratte skogsveien med turskiltene og følge stien videre, denne stien går he...

Skogstur på Knaplundsøya

Visninger: 452 Sted: Bodø
Denne turen starter ved kirke og museumsområdet før Saltstraumbrua når man kommer ifra retning Bodø. Her parkerer man og går forbi museet og tar første vei ned på utsiden av kirkegården. Herfra blir det skogsvei videre. Etter ett stykke deler veie...

Forsan på Skaug og videre

Visninger: 1281 Sted: Bodø
Denne turen starter på en parkeringsplass litt nedenfor grendehuset på Skaug. Herfra følger man en flott vei igjennom skogen, langs berg og videre til gapahuken på Forsan. Derfra skjærer man over myra til andre siden og følger bergkammen inntil man ...

Høgnakken på Straumøya

Visninger: 861 Sted: Bodø
Denne turen starter på parkeringsplassen ved Sundanveien på Straumøya, herfra går man skogsveien til første sving. Deretter tar man av oppover bergene og videre mot Høgnakken. Her er det både sti og oppmerkinger underveis, så det er ikke noe probl...

Langtur i Svartskogen

Visninger: 3783 Sted: Bodø
Denne turen starter på parkeringsplassen ved Maskinisten og går en lang rundtur igjennom Svartskogen og tilbake til starten. Turen er 11.45 kilometer lang og det tar litt over 2 timer å fullføre med ett normalt turtempo og ett par små pauser underve...

Skogstur langs Futelva

Visninger: 3694 Sted: Bodø
Denne turen starter på parkeringsplassen ved Soløyvannsveien på Mørkved. Herfra tar man stien ned til elva og følger Futelva til brua over Soløyvannsveien, herfra går man opp i skogen til Soløyvannet og deretter videre langs ly...

Valnesfossen i Valnes

Visninger: 4679 Sted: Bodø
Dette er en liten flott skogstur som følger elva frem til Valnesfossen. Turen er ca 1.63 kilometer lang og tar rundt 22 minutter fra start til endepunkt. Langs hele løypa er det gammel skogsvei og deretter sti helt til fossen. Valnesfossen er ett spekta...